Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Ιδιωτικές και δημόσιες οφειλές

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΔΑΝΕΙΑ
Συγγραφέας
Πέτρος Μάρκαρης
Εκδοτικός Οίκος
ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ


Ιδιωτικές και δημόσιες οφειλές

Ο Πέτρος Μάρκαρης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1937. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στην Αυστρία και εγκαταστάθηκε οριστικά στην Αθήνα το 1964. Είναι θεατρικός συγγραφέας, μεταφραστής και μυθιστοριογράφος. Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ, 2008-2009). Το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα, «Νυχτερινό δελτίο», κυκλοφόρησε το 1995. Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα «Άμυνα ζώνης» (1998), «Ο Τσε αυτοκτόνησε» (2003), «Βασικός μέτοχος» (2006), «Παλιά, πολύ παλιά» (2008). Ο κεντρικός του ήρωας, αστυνόμος Κώστας Χαρίτος, αγαπήθηκε αμέσως από το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κατακτώντας τις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις. Τα «Ληξιπρόθεσμα δάνεια» κυκλοφόρησαν το 2010 και είναι το πρώτο μέρος της «Τριλογίας της Κρίσεως», με θέμα την κρίση στην Ελλάδα.

Ένας συνταξιούχος τραπεζίτης βρίσκεται αποκεφαλισμένος στον κήπο της έπαυλής του, στο Κορωπί. Ακολουθεί η δολοφονία, με τον ίδιο τρόπο, του Άγγλου επικεφαλής μιας τράπεζας και ενός hedge fund στο Σύνταγμα, ενός Ολλανδού, στελέχους ενός ξένοι οίκου αξιολόγησης, στο Παγκράτι και του ιδιοκτήτη μιας εισπρακτικής εταιρίας στο Χαλάνδρι. Όλ΄αυτά συμβαίνουν το πρώτο καλοκαίρι μετά την ανακοίνωση σκληρών μέτρων λιτότητας και την εγκατάσταση στην Αθήνα της τρόικας (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα).

Οι έρευνες της αστυνομίας προσανατολίζονται αρχικά στην εγχώρια τρομοκρατία, έπειτα και από παρότρυνση της Σκότλαντ Γιαρντ. Αλλά ποιος Έλληνας τρομοκράτης παίρνει το κεφάλι των θυμάτων του μ’ ένα σπαθί; Και επιπλέον, ποιος είναι ο συντάκτης της αφίσας (και των αυτοκόλλητων, στη συνέχεια) που γεμίζει τους τοίχους της Αθήνας και καλεί όσους οφείλουν στις τράπεζες να σταματήσουν να πληρώνουν; Την ώρα που ο κόσμος διαμαρτύρεται στους δρόμους για τα μέτρα, ο πενηνταπεντάρης αστυνομικός Κώστας Χαρίτος πρέπει να βρει το δολοφόνο, μεταξύ άλλων, και για να σώσει την τιμή μιας ταπεινωμένης χώρας.

Αλλά ο συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης δεν κάνει πολιτική. Διαθέτει την εξυπνάδα, το κοινωνικό αισθητήριο και την εκφραστική ικανότητα, για να κινηθεί με άνεση στα μονοπάτια του σύγχρονου οικονομικού εγκλήματος, απ΄ όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, και στις παραδοσιακές, κλασικές αστυνομικές μεθόδους εξιχνίασής του. Επινοεί κι έναν τρίτο παράγοντα, πολύ κρίσιμο για τη διαλεύκανση των συγκεκριμένων εγκλημάτων, που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε. Κι όλ’ αυτά τα δένει σε μια σφιχτή πλοκή, αφήνοντας διέξοδο στο θυμόσοφο σχολιασμό της Αδριανής, συζύγου του Κώστα, που αναπαριστά την Ελλάδα του χθες, του σήμερα και –γιατί όχι;- του αύριο.  
Βασιλική Χρίστη

ΕΥΠΩΛΗΤΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΔΑΝΕΙΑ του Πέτρου Μάρκαρη (Εκδόσεις Γαβριηλίδη)
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ του Νίκου Θέμελη (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΤΑ ΣΑΚΙΑ της Ιωάννας Καρυστιάνη (Εκδόσεις Καστανιώτη)
ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ ΖΟΡΙΚΟ της Μάρως Δούκα (Εκδόσεις Πατάκη)
ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΑΣ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΑΠΟΥΣΙΑ (Εκδόσεις Πατάκη)
ΓΥΝΑΙΚΩΝ,ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ του Μιχάλη Γκανά (Εκδόσεις Μελάνι)
ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΧΡΕΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ (Εκδόσεις Πατάκη)
ΣΠΑΝΙΟΛΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ της Αλκης Ζέη (Εκδόσεις Καστανιώτη)
ΠΟΡΦΥΡΑ ΓΕΛΙΑ του Μισέλ Φάις (Εκδόσεις Πατάκη)
ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ της Λένας Κιτσοπούλου (Εκδόσεις Μεταίχμιο)


ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΜΑΞΟΥΕΛ ΣΙΜ του Τζόναθαν Κόου (Εκδόσεις Πόλις)
ΚΑΙ..Ν του Ζοζέ Σαραμάγκου (Εκδόσεις Καστανιώτη)
ΠΑΡΙΣΙ ΜΠΛΟΥΖ του Μωρίς Αττιά (Εκδόσεις Πόλις)
ΤΟ ΝΗΣΙ της Βικτόρια Χίσλοπ (εκδόσεις Διόπτρα)
ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ του Χόρχε Μπουκάι (Εκδόσεις Οπερα)
Ο ΠΑΛΑΙΟΒΙΒΛΙΟΠΩΛΗΣ ΜΕΝΤΕΛ ΚΑΙ Η ΑΟΡΑΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ του Στέφαν Τσβάιχ (Εκδόσεις Αγρα)
ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ του Ιαν Ράνκιν (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΑΡΧΑΡΙΟΙ του Ρέιμοντ Κάρβερ (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΝΟΤΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ, ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ του Χαρούκι Μουρακάμι (Εκδόσεις Ωκεανίδα)
ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΟΣ ΕΡΩΤΑΣ του Ράινερ Μαρία Ρίλκε (Εκδόσεις Ολκός)

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/Vivlia.asp#ixzz17YIC0QDm

κανένας δε γνωρίζει πού

ΣΙΩΠΕΣ ΣΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ
Ένα αυτοκινητικό ατύχηµα αφήνει σε κώµα τη Νεφέλη.
Όλα κρέµονται από µια κλωστή.
Ο Θάνος, ο µόνος άνθρωπος που έµεινε στη ζωή της µετά από µια πολύ σκληρή και επίπονη περίοδο, βρίσκεται σε δίληµµα, ενώ καλείται να αποφασίσει για εκείνη...

Η Αναστασία, αν και διανύει ακόµα την όµορφη περίοδο της εφηβείας, αντικρίζει το σκληρό πρόσωπο της ζωής µε τα δικά της, πλέον ώριµα, µάτια.

Οι δεσµοί του παρελθόντος, που ξεκινούν από την όµορφη Πόλη, σε µια πραγµατική ιστορία που έζησαν εκατοντάδες άνθρωποι, κινούν τα βήµατα του Έκτορα, τρέποντάς τον σε φυγή, ενώ οι στεναγµοί του Βοσπόρου χάνονται κάτω από το φως της αλήθειας...

Όταν η ζωή παύει να θεωρείται δεδοµένη, κανένας δε γνωρίζει πού µπορεί να φτάσει κάποιος που αγαπά πραγµατικά. Γιατί πολλές φορές είναι προτιµότερη µια θυσία από ένα αβέβαιο και άχρωµο µέλλον...

μόνο ένα από τα θύματα

Vampire Academy: Υπόσχεση αίματος
Mead, Richelle
Εκδ IntroBooks

Η καρδιά του Ντιμίτρι τυλίχτηκε στο σκοτάδι... Τώρα η Ρόουζ πρέπει να ταξιδέψει στην άκρη της γης για να βρει -και να σκοτώσει- τον μοναδικό άντρα που αγάπησε πραγματικά. Ή μήπως ήρθε η ώρα να περάσει κι εκείνη στην άλλη πλευρά; Η πρόσφατη επίθεση στην Ακαδημία του Αγίου Βλαντιμίρ αποδεκάτισε τον κόσμο των Μορόι. Πολλοί είναι νεκροί. Και η μοίρα των λίγων θυμάτων που πήραν μαζί τους τα Στριγκόι είναι ακόμα χειρότερη. Αλλά μόνο ένα από τα θύματα αυτά έχει πραγματικά σημασία: ο Ντιμίτρι Μπελίκοφ. Η Ρόουζ έχει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο μονοπάτια: να τιμήσει τον όρκο της, προστατεύοντας τη Λίζα, την τελευταία πριγκίπισσα Ντραγκομίρ, ή να βρει τον Ντιμίτρι και να τηρήσει την υπόσχεση που ο ίδιος της ζήτησε να πάρει. Θα μπορέσει η Ρόουζ να βρει τη δύναμη να σκοτώσει τον Ντιμίτρι; Ή θα προτιμήσει να θυσιαστεί προκειμένου να κερδίσει την αιώνια αγάπη; Ο Θρύλος επέστρεψε!

1001 συµβουλές

Πανέμορφη ξοδεύοντας λίγα
Jones, Caroline
Σειρά: Αισθητική (Σώμα)
Εκδ IntroBooks

Γιατί να αφήσετε την οικονοµική κρίση να επηρεάσει- και την εµφάνισή σας; Δε χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά για να δείχνετε πανέµορφη, χάρις στις χρήσιµες και πρωτότυπες πληροφορίες αυτού του βιβλίου, που σας προσφέρει 1001 συµβουλές για την επιδερµίδα, τα µαλλιά, το µέικαπ και την περιποίηση σώµατος, που καλύπτουν από το µανικιούρ επαγγελµατικού επιπέδου στο σπίτι µέχρι το πώς να ανακαλύψετε τα καλύτερα προϊόντα πολλαπλών χρήσεων.

Γιατί αγαπώ τον Άντερσεν ή γράφοντας (και) για παιδιά [1]

γράφει η Αγγελική Δαρλάση

στο ιστολόγιο του ΕΚΕΒΙ

Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση.  Αν και προτιμώ να κρύβομαι, τις ειλικρινείς, θερμές προσκλήσεις, συνήθως, τις αποδέχομαι. Περνάω λοιπόν…
Ναι, τον βλέπω τον ωραίο δερμάτινο καναπέ, αλλά λέω να μην ξαπλώσω εκεί να χαλαρώσω.  Προτιμώ αυτό το χαμηλό σκαμνάκι. Έτσι θα μπορώ, κι εγώ σαν τα παιδιά, να βλέπω κάτω από τον καναπέ σας. Ξέρετε πόσα πράγματα υπάρχουν εκεί πέρα; Δεν το είπα για να σας προσβάλλω, μα… τι κάνετε, γιατί  μπουσουλάτε;
Συγγνώμη που γελάω… αλλά, να έτσι που σας βλέπω να σέρνεστε… Σηκωθείτε καλύτερα. Ένας ενήλικος που μπουσουλάει όσο αστείο θέαμα κι αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως,  στο τέλος, καταντάει γελοίο. Απλά είναι θέμα οπτικής γωνίας, αν καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.  Γι’ αυτό φροντίζω να έχω πάντα θέα  και στην «Κατωαποτονκαναπέ» μυστική χώρα – όπου συνήθως κρύβονται απίθανα πράγματα.
Τι σημαίνει: «μα είναι μόνο ένα κουμπί»! Μπορώ να το κρατήσω; Ευχαριστώ.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

Ποια εικόνα για τους αγγέλους έχουν σήμερα τα παιδιά;



Η παιδική λογοτεχνία δίνει τη δική της απάντηση: Μια μάγισσα κάνει μαγικά κόλπα, και χάρη σ’ αυτή μπορούμε, για παράδειγμα, να πάμε σε μέρη που δεν τα γνωρίζουμε και να δούμε πράγματα παράξενα, όπως πόρτες που κλείνουν μόνες τους. Ένας άγγελος, αντιθέτως, κάνει τα πάντα ώστε ο δρόμος της ζωής να είναι όσο πιο απλός γίνεται, χωρίς κινδύνους και προβλήματα.

Αναμφίβολα και χωρίς περιπέτειες.

—Εσύ, Μόλλυ, κάνεις κι εσύ μαγικά; Τον ρώτησα.
—Τι ανάγκη τα έχεις; Μου απάντησε. Μήπως η ζωή δεν είναι αρκετά διασκεδαστική χωρίς να χρειαστεί να ζητήσεις κάτι άλλο; Δεν είσαι ευτυχισμένη έτσι όπως είσαι;
—Ναι, αρκετά, του απάντησα. Αφού όμως η μάγισσα μπορεί να με στείλει στο χωριό της Κοκκινοσκουφίτσας και του λύκου σ’ ένα κλάσμα του δευτερολέπτου και να με ξαναφέρει πίσω σώα και αβλαβή, εσύ δεν μπορείς να με ταξιδέψεις σε μια παραλία με γαλανά νερά όπου δεν θα υπάρχει κανένας κίνδυνος, να μπορέσω να φάω όλα τα γλυκά που υπάρχουν χωρίς ν ‘ αρρωστήσω ή κάτι τέτοιο;
—Όχι, μου είπε ο άγγελος, και θα σου πω γιατί.
Ήμουν γεμάτη ενδιαφέρον.
—Να γιατί: ο καθένας έχει το δικό του ρόλο. Έτσι όπως δεν υπάρχει χαρά χωρίς λύπη, έτσι δεν υπάρχει χαρά χωρίς λύπη, έτσι δεν υπάρχει και περιπέτεια χωρίς κίνδυνο, η τέλεια ευτυχία δεν υπάρχει -τουλάχιστον εγώ δεν τη βρήκα ακόμη. Εγώ υπάρχω μόνο και μόνο επειδή υπάρχει και η μάγισσά σου. Αν αυτή δεν υπήρχε, δε θα είχα λόγο να σε προειδοποιήσω για τον οποιοδήποτε κίνδυνο. Είμαι κάποιος που προειδοποιεί, είμαι ένας φύλακας.
Γκρεγκουάρ Σολοταρέφ, Η μάγισσά μου, ο άγγελος μου κι εγώ, Πατάκης

Σίγουρα αυτοί οι σύγχρονοι άγγελοι των παιδιών δεν μοιάζουν με τα παχουλά αγγελάκια άλλων εποχών. Είναι «κάτι σαν άγγελοι», κάτι που μας θυμίζει αυτά τα πλάσματα που ισορροπούν με μαεστρία ανάμεσα στο θείο και το ανθρώπινο. Τους «κρύβουμε» μέσα μας, τους αναζητούμε, και πιστεύουμε πως από κάποια μεριά μας φυλάνε...

βιβλία για τους αγγέλους
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση