Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

"οι βιβλιοθήκες μαραζώνουν"


Μία αγαπητή συνάδελφος με ενημέρωσε πριν από λίγες μέρες για ένα δυσάρεστο γεγονός που λαμβάνει χώρα στη Μυτιλήνη. «Οι βιβλιοθήκες μαραζώνουν» μου λέει με πίκρα για μια ακόμη φορά. Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Μυτιλήνης θα κλείσει άμεσα, καθώς η προϊσταμένη της βγαίνει σε σύνταξη και η σύμβαση των δύο «εκπαιδευόμενων» με stage λήγει σε δύο μήνες. Θα μείνει πίσω μόνο η καθαρίστρια. Μία βιβλιοθήκη με ιστορία πάνω από 50 χρόνια θα κλείσει γιατί προφανώς δεν είναι χρήσιμη.

Προσωπικό εξάλλου δεν χρειάζεται – κατά την άποψη του Υπουργείου Παιδείας και δια βίου μπλα-μπλα, ούτε η Δημόσια Βιβλιοθήκη του Κοραή στη Χίο, η οποία «λειτουργεί» με ανειδίκευτο προσωπικό αποσπασμένων εκπαιδευτικών χρόνια τώρα.

Και ενώ οι πολλοί «καμάρωσαν» πριν από λίγες μέρες στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων τη βράβευση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας από το ίδρυμα Gates, σκέφτομαι πως τέτοιες ειδήσεις καμιά φορά κρύβουν την πραγματική κατάσταση ή χρησιμοποιούνται για να την κρύψουν. Έχουμε ανάγκη από καλές ειδήσεις μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό των οικονομικών, εργασιακών και πολιτικών καταρρεύσεων, όμως πιο πολύ ανάγκη έχουμε τις λύσεις που πρέπει να δίνονται στα προβλήματα που δημιουργούνται. Δεν θα επιβραβεύουμε το αυτονόητο, θα πρέπει να το διεκδικούμε, γιατί δεν υπάρχει. Πόσο λίγοι έγραψαν για το κλείσιμο των παιδικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, 7 μήνες τώρα είναι κλειστές.

Την ίδια στιγμή οργανώνονται σεμινάρια management για βιβλιοθήκες…………
Ραπανάκια για την όρεξη δηλαδή!

Θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη η στράτευση των ανθρώπων που συμμετέχουν στο Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας και δια βίου μπλα-μπλα στην άμεση επίλυση των δομικών προβλημάτων των βιβλιοθηκών. Είναι σε όλους μας γνωστά. Συνάδελφοι Γιώργο, Νατάσα, Κατερίνα, Ντίνα βοηθείστε να μην κλείσουν βιβλιοθήκες και να ανοίξουν όσες έκλεισαν. Τουλάχιστον αυτό. Αλλά δεν αρκεί...

http://vivliothekarios.blogspot.com/2010/09/blog-post_29.html

Πρεμιέρα της ραδιοφωνικής εκπομπής «Βιβλιοθήκες στα FM» (περίοδος 2010 – 2011)

Πρεμιέρα της ραδιοφωνικής εκπομπής «Βιβλιοθήκες στα FM» (περίοδος 2010 – 2011) την Κυριακή 10 Οκτωβρίου στις 10 το πρωί
H εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης και της Βιβλιοθήκης του Δήμου Ηρακλείου Αττικής ξανά κοντά σας από την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 πάντα μέσα από τη φιλόξενη συχνότητα του Επικοινωνία 94 FM Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής.
Διανύοντας τον δεύτερο χρόνο της η εκπομπή, που τόσο πολύ αγαπήθηκε από όλους εσάς, θα συνεχίσει να παρουσιάζει νέα και ειδήσεις για τις εκδηλώσεις, δραστηριότητες και υπηρεσίες που παρέχουν οι ελληνικές βιβλιοθήκες, να αναδείξει τον πολύπλευρο, πολιτιστικό και μορφωτικό ρόλο των βιβλιοθηκών στην ελληνική κοινωνία, να ψυχαγωγήσει και να ενημερώσει βιβλιοθηκονόμους και χρήστες βιβλιοθηκών, και να προβάλει το πολύπλευρο έργο που επιτελούν οι ελληνικές – κυπριακές βιβλιοθήκες.
Ανανεωμένη, με νέες ενότητες που θα τη πλαισιώνουν, θα αποτελέσει βήμα διαλόγου μεταξύ των βιβλιοθηκονόμων, του κοινού των βιβλιοθηκών και θα μεταφέρει τον παλμό των ελληνικών και κυπριακών βιβλιοθηκών.
Με καλεσμένους, παρουσιάσεις βιβλιοθηκών, ζωντανές συνδέσεις, επιλεγμένη μουσική, ειδικά αφιερώματα, προτάσεις για τον πολιτισμό αλλά και πολλές εκπλήξεις για εσάς που τόσο πολύ αγκαλιάσετε αυτή την εκπομπή από την πρώτη στιγμή θα είμαστε και φέτος συνεπείς στο εβδομαδιαίο κυριακάτικό ραδιοφωνικό ραντεβού κάθε Κυριακή από τις 10 – 12 το πρωί σκοπεύοντας να αναδείξουμε τον πολύπλευρο και ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που επιτελούν οι βιβλιοθήκες στην εκπαίδευση, στον πολιτισμό, στη κοινωνία.
Καλή ακρόαση!
Γιώργος Γλωσσιώτης – Φρόσω Παυλίδου – Δημήτρης Πολίτης 

Νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις Καστανιώτη

 


ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA






Ο σύντροφος Πολύφημος και η μισή αλήθεια
Θανάσης Καρτερός
ΥΠEYΘYNH ΔHΛΩΣH TOY ΣYΓΓPAΦEA
Δηλώνω υπευθύνως ότι:
1. Το παρόν βιβλίο κινείται εκ προμελέτης στον αντίποδα της πραγματικότητας και συνεπώς δικαιούται να χαρακτηριστεί εντελώς φανταστικό. Εντελώς αυτονόητο είναι, ως εκ τούτου, ότι κάθε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα και κυρίως με πραγματικά γεγονότα είναι εντελώς συμπτωματική και άρα εντελώς σκόπιμη, ενίοτε δε και εντελώς υποβολιμαία.

2. Κατά παρέκκλιση των παραπάνω, ο σύντροφος Πολύφημος, αν και εντελώς φανταστικό πρόσωπο, υπάρχει, «κατά κάποιον τρόπο», όπως θα έλεγε κι ο ίδιος. Παραδόξως, όμως, η παρουσία του γίνεται συνήθως αισθητή μόνο από την απουσία του.

3. Η αλήθεια, σε όλες ανεξαιρέτως τις ιστορίες του παρόντος βιβλίου, είναι όχι μόνο φανταστική, αλλά και μισή. Κάθε αναγνώστης, εφόσον υπάρξουν και τέτοιοι, έχει συνεπώς το δικαίωμα όχι απλώς να διαψεύσει, να επικρίνει ή και να εξυβρίσει ακόμα τον συγγραφέα, αλλά και να αντιπαραθέσει τη δική του αλήθεια, υπό την προϋπόθεση όμως και αυτή να παραμείνει μισή. Σε αντίθετη περίπτωση, θα φέρει ολόκληρη την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα, από αυτά που ολόκληρη η αλήθεια προκαλεί.

4. Σε συνέχεια των παραπάνω, προειδοποιείται οιοσδήποτε γνωρίζει, κατέχει και διαδίδει ολόκληρη την αλήθεια να αφήσει αυτό το βιβλίο αμέσως στην ησυχία του, για να τον αφήσει κι αυτό στη δική του.
Μετά προλόγου γνώσεως
Θανάσης Καρτερός





Οδυσσέας και Μπλουζ
Ευγενία Φακίνου


Ο Οδυσσέας, εκκεντρικός συγγραφέας που ζει απομονωμένος σε μια ορεινή κοινότητα.

Η Μπλουζ, επιμελήτρια κειμένων και σκηνοθέτις ντοκιμαντέρ με κοινωνικά θέματα.

Το Τρένο των νεφών, ένα βιβλίο που περιμένει το τέλος του.

Το Κόκκινο Σπίτι του συγγραφέα. Έχει την Αίθουσα του Χρόνου, της Χαμένης Αθωότητας, της Θάλασσας και των Αυτόχειρων Συγγραφέων.

Το Χωριό, που μισεί τον Οδυσσέα και την Μπλουζ, τους θεωρεί υπαίτιους κάθε συμφοράς και εκπροσώπους του Κακού.

Ένας φόνος, μια αλεπού και δυο σκυλιά δηλητηριασμένα και κρεμασμένα στα κάγκελα του Κόκκινου Σπιτιού, μια πυρκαγιά.

Ένα βιβλίο για τον έρωτα, το θάνατο, τη μοναξιά και το φόβο για τους Διαφορετικούς. Ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια ασυνήθιστη ιστορία σχέσεων.


ΘEATPO / ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑ - ΛΥΡΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ







Ιστορία του Νέου Ελληνικού Θεάτρου
Γιάννης Σιδέρης

O δεύτερος τόμος της Iστορίας του Νέου Ελληνικού Θεάτρου εκδίδεται σε τρία μέρη και με το τρίτο μέρος ολοκληρώνεται η παρουσίαση αυτού του τόμου της σημαντικότερης πηγής που διαθέτουμε για το νεοελληνικό θέατρο.

Στο τμήμα αυτό του δεύτερου τόμου εξετάζονται οι απόψεις διακεκριμένων εξωθεατρικών διανοουμένων και δημιουργών κατά τις πρώτες δεκαετίες του αιώνα, καθώς και η δραστηριότητα τών θιάσων που δημιούργησαν δύο από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές του ελληνικού θεάτρου, ο Aιμίλιος Bεάκης και ο Xριστόφορος Nέζερ. O Γιάννης Σιδέρης συνέλεξε πολύτιμο και δυσεύρετο υλικό για να συντάξει μια λεπτομερή καταγραφή της θεατρικής δραστηριότητας όχι μόνο μέσα στα γεωγραφικά όρια της Eλλάδας αλλά και στις ελληνικές παροικίες της Kωνσταντινούπολης, της Σμύρνης και της Pουμανίας. H παρουσίαση της δραστηριότητας νέων πρωταγωνιστών και η νέα καλλιτεχνική εστία, ο «Θίασος των Nέων» στο Παγκράτι, συμπληρώνουν την εικόνα του ελληνικού θεάτρου αυτής της περιόδου. Kαι στον τόμο αυτό το φωτογραφικό υλικό προέρχεται από το αρχείο του Kέντρου Mελέτης και Έρευνας του Eλληνικού Θεάτρου - Θεατρικό Mουσείο.

Προβλέπεται η έκδοση ενός ακόμη τόμου, που περιλαμβάνει πληροφορίες μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, και θα συνοδευτεί από αναλυτικά ευρετήρια για το σύνολο του έργου.

ΞENH ΛOΓOTEXNIA / ΣYΓΓPAΦEIΣ AΠ' OΛO TON KOΣMO







Κι άσε τον κόσμο τον μεγάλο να γυρίζει
Κόλουμ ΜακΚαν

7 Αυγούστου 1974. Στον απόηχο του πολέμου του Βιετνάμ και δύο μέρες πριν απ’ την παραίτηση Νίξον, ο Γάλλος σχοινοβάτης Φιλίπ Πετί διασχίζει πάνω σ’ ένα σύρμα το αβυσσώδες κενό ανάμεσα στους νεόδμητους Δίδυμους Πύργους. Στη σκιά αυτού του παράτολμου κατορθώματος, ετερόκλητα πεπρωμένα συγκρούονται – χαροκαμένες μητέρες νεκρών του Βιετνάμ, πόρνες και μαστροποί, τεχνοκράτες και κοσμοκαλόγεροι μπαινοβγαίνουν ερήμην τους ο ένας στη ζωή του άλλου, αναζητώντας γαλήνη κι εξιλέωση σε αυτή την απάνθρωπη ακροβασία της ζωής.

Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα, διά χειρός ενός απ’ τους κορυφαίους ψυχογράφους της εποχής μας.

Μεγάλο Eθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ το 2009, και καλύτερο μυθιστόρημα της χρονιάς από το γαλλικό περιοδικό Lire.




Στο κατώφλι της φωτιάς
Χέλα Χάασε

Βρισκόμαστε στο 414 μ.Χ., όταν η κάποτε κραταιά Pωμαϊκή Aυτοκρατορία πνέει τα λοίσθια, χωρισμένη σε ανατολικό και δυτικό τμήμα. Οι βαρβαρικές ορδές βρίσκονται προ των πυλών της εκχριστιανισμένης Ρώμης. Ο αυτοκράτορας Ονώριος, ένα ανίκανο ανθρωπάκι, έχει περιοριστεί στη βαλτώδη περιοχή της Ραβένας, περιστοιχισμένος από μια διεφθαρμένη και έκλυτη αυλή.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό διαδραματίζεται η δίκη μιας ομάδας ειδωλολατρών που κατηγορούνται για μαύρη μαγεία και μαντεία.

Θα ήταν μια δίκη ρουτίνας, αν ανάμεσα στους κατηγορούμενους δεν υπήρχε ένας άνθρωπος με όνομα και καταγωγή που προκαλούν πολλά ερωτηματικά. Το όνομά του: Κλαύδιος Κλαυδιανός, γεννημένος στις όχθες του Νείλου. Επάγγελμα: ποιητής στην αυτοκρατορική αυλή. Απέναντί του ο φανατικός, εκχριστιανισμένος έπαρχος Αδριανός, ανώτερος δικαστής της Ρώμης, που εκπροσωπεί τη χριστιανική κυριαρχία. Η διαμάχη των δύο αντρών μοιάζει με σύγκρουση ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς: της ειδωλολατρίας και του χριστιανισμού.

Από τα γνωστότερα έργα της μεγάλης κυρίας των ολλανδικών γραμμάτων, ένα ιστορικό μυθιστόρημα που ξαναδίνει υπόληψη στο συχνά παρεξηγημένο αυτό λογοτεχνικό είδος.




Το μαύρο κουτί
Άμος Οζ

Ο γάμος της Ιλάνα και του Άλεξ καταλήγει σε ένα οδυνηρό διαζύγιο. Μετά από επτά χρόνια απόλυτης σιωπής η Ιλάνα αποφασίζει να γράψει στον πρώην άντρα της για να τον ενημερώσει για την προβληματική συμπεριφορά του γιου τους Μπόαζ και να ζητήσει τη βοήθειά του.

Είναι η αρχή ενός συναρπαστικού μυθιστορήματος, όπου ο Άμος Οζ αφηγείται την ιστορία μιας μεγάλης αλλά χαμένης αγάπης μέσα από μια σειρά σοβαρών και ειρωνικών, κωμικοτραγικών και απεγνωσμένων, τυπικών αλλά και βαθιά ερωτικών επιστολών, απεικονίζοντας ταυτόχρονα την πραγματικότητα της ισραηλινής κοινωνίας, λίγα χρόνια μετά τον πόλεμο του Γιομ Κιπούρ.

Το βιβλίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Ισραήλ τον Ιανουάριο του 1987, σκαρφάλωσε αμέσως στην κορυφή των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο και παραμένει ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του Iσραηλινού συγγραφέα. Το 1988 το Μαύρο κουτί κέρδισε το γαλλικό λογοτεχνικό βραβείο Prix Femina Étranger για το καλύτερο ξένο μυθιστόρημα εκείνης της χρονιάς.

Νέα μετάφραση, για πρώτη φορά από τα εβραϊκά.


ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ


 



Ιστορίες για να ονειρεύεσαι... Παιχνίδια για να μεγαλώνεις...
Πόλα Καραντάνα,
Δάφνη Φιλίππου

Το βιβλίο ασχολείται μ’ ένα πολύ παλιό θέμα –το παραμύθι– μ’ έναν πολύ καινούργιο τρόπο. Τα παραμύθια έχουν μηνύματα για τη ζωή μας και μας διδάσκουν ευχάριστα. Μας διευκολύνουν να επεξεργαστούμε δύσκολα ψυχικά βιώματα, μέσα από ταυτίσεις, προβολές και συμβολοποίηση της πραγματικότητας με απόσταση ασφαλείας.

Το βιβλίο απευθύνεται σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και ενηλίκων –ψυχοθεραπευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς– κατάλληλα εκπαιδευμένους στη βιωματική εμψύχωση ομάδων.

Τα θέματα και το δομημένο σενάριο των παραμυθιών, καθώς και οι βιωματικές τεχνικές και ασκήσεις που προτείνονται στο βιβλίο, μετατρέπουν τα παιδιά και τους ενήλικες από παθητικούς ακροατές σε ενεργητικούς συμμετέχοντες.

Μέσα από τις 113 ιστορίες/παραμύθια και τις 127 ασκήσεις, οι εμψυχωτές έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις τεχνικές παρέμβασής τους σε ομάδες που στοχεύουν στην ανάπτυξη προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, όπως: αυτογνωσία, ενεργητική ακρόαση, επικοινωνία, διαχείριση συγκρούσεων, διαχείριση άγχους, συνεργασία, ανάπτυξη δημιουργικότητας/αυτοεκτίμησης κ.λπ.

Το βιβλίο είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας μας στην εκπαίδευση, στην ψυχοθεραπεία και στη ζωή... Ελπίζουμε οι επαγγελματίες να αισθανθούν πιο αποτελεσματικοί στο έργο τους, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο και τα εργαλεία δουλειάς που τους προσφέρει.
 
ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ


 



365 ημέρες γονιός
Δάφνη Φιλίππου

Τα πολυτιμότερα δώρα που μπορείς να δώσεις στο παιδί σου είναι: αγάπη, ποιοτικός χρόνος, ενσυναίσθηση, προσεκτική ακρόαση, διαθεσιμότητα, κατανόηση, άνευ όρων αποδοχή. Στις σελίδες του ημερολογίου οι γονείς θα ανακαλύψουν πολλά ακόμη δώρα για τους ίδιους και για τα παιδιά τους: νέες πληροφορίες και πιθανές απαντήσεις σε ερωτήματα που τους απασχολούν για τη σχέση τους, τα όρια, το διάβασμα, την τηλεόραση, την τιμωρία, το διαζύγιο, την υιοθεσία, την εγκυμοσύνη, την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας, της συναισθηματικής νοημοσύνης κ.ά. Οι ειδικοί θα εμπλουτίσουν τη θεματολογία τους για τα σεμινάρια των γονιών που εμψυχώνουν.





Κάθε μέρα ο έρωτας
Συλλογικό

Ο έρωτας αποτελεί την αιτία όχι μόνον της δημιουργίας αλλά και της ίδιας της ζωής. Είναι η αναζήτηση ενός πανάρχαιου απωθημένου, που όταν εκπληρώνεται αποθεώνει την ύπαρξη, ενώ όταν εκλείπει λογαριάζεται ως απώλεια. Όπως αναφέρεται στο μότο αυτού του μοναδικού ημερολογίου, «είναι το ισχυρότερον των αισθημάτων, πάθος ακατανίκητον, ένστικτον ανεκφράστου επιθυμίας επιφέρον την προσέγγισιν και σαρκικήν ένωσιν, επί σκοπώ απολαύσεως ηδονής και αναπαραγωγής».

Δεν υπάρχει καλλιτέχνης, φιλόσοφος ή στοχαστής που να μην εμπνεύστηκε από τον έρωτα, αν όχι στο σύνολο του έργου του, τουλάχιστον σε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές του. Σε κάθε γραπτό μνημείο μπορούμε να ανακαλύψουμε ψήγματα σοφίας, άλλοτε σκωπτικά και άλλοτε κυνικά, από τις ρήσεις του Σοφοκλή και του Πλάτωνα έως τις αποφάνσεις και τους αφορισμούς του Όσκαρ Ουάιλντ ή του Νόρμαν Μαίηλερ.

Αυτές οι φράσεις συγκεντρώνονται στο Κάθε μέρα ο έρωτας, ώστε να θυμίζουν κάθε πρωί την οικουμενική διάσταση του πιο παράφορου συναισθήματος και να επιτρέπουν κάθε νύχτα στη φλόγα του να σιγοκαίει.

Ένα χρήσιμο απόκτημα, που μπορεί να αξιοποιηθεί ως σημειωματάριο ή ατζέντα, με μια λευκή σελίδα και ένα ερωτικό απόφθεγμα για κάθε μέρα του χρόνου.







Κάθε μέρα μια θετική σκέψη - Ημερολόγιο
Γουίντυ Ντράιντεν
 
Στόχος του παρόντος ημερολογίου είναι να σας εμπνεύσει, να σας διασκεδάσει, να σας δώσει υλικό για περισυλλογή, να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον εαυτό σας, για να ζείτε την κάθε ημέρα του χρόνου στο έπακρο.

O Γουίντυ Nτράιντεν, που έχει γράψει τα κείμενα, ψυχοθεραπευτής, καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, έχει βοηθήσει πολλά άτομα να αποκτήσουν καλύτερο έλεγχο της ζωής τους και να αντιμετωπίσουν προβλήματα που ταλαιπωρούν όλους μας, όπως είναι η ζήλια, ο θυμός, οι ενοχές και η ντροπή. Σκοπός του είναι να κατανοήσουν όλοι ότι η συναισθηματική ευεξία είναι εξίσου απαραίτητη με τη σωματική, αν θέλουμε να λεγόμαστε «υγιή» άτομα. H ουσία της φιλοσοφίας του έγκειται στο ότι, υιοθετώντας κάθε μέρα και μια νέα θετική σκέψη, εφαρμόζοντάς την και παρατηρώντας πώς αυτή επηρεάζει τις σκέψεις, τα αισθήματα και τις πράξεις μας, μπορούμε να καταπολεμήσουμε τις παράλογες πεποιθήσεις μας και να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία. Ένα ημερολόγιο-έκπληξη για κάθε χρόνο και για κάθε ημέρα του!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση