Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

Η συμβολή της Σχολικής Βιβλιοθήκης στην εδραίωση της σχέσης παιδιού-βιβλίου

Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι τη σημερινή εποχή το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και των εφήβων, το μονοπωλούν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το Διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα, η τηλεόραση και γενικότερα οι σύγχρονες τεχνολογίες.

Έτσι ο χρόνος που αφιερώνουν αυτά στο διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων περιορίζεται συνεχώς στο ελάχιστο. Το βασικό λοιπόν είναι, τα εξωσχολικά βιβλία να γίνουν συνήθεια στα παιδιά, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το κάθε παιδί θα έχει εύκολη πρόσβαση σ’ αυτά. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί όσο καλύτερα γίνεται μια Σχολική Βιβλιοθήκη. Η ύπαρξη Σχολικής Βιβλιοθήκης επιβάλλεται να έχει δεσπόζουσα θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρέπει να είναι βασικό συστατικό της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας και απαραίτητο στοιχείο του κάθε σύγχρονου σχολείου, έτοιμη και ικανή να αντιμετωπίσει τις νέες εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Μια καλή Σχολική Βιβλιοθήκη δίνει νέα πνοή και εμβαθύνει τη διαδικασία της μάθησης, διευρύνει τη διδασκαλία, δίνει στους μαθητές τα μέσα για να αντιμετωπίσουν τα ερωτήματά τους, τους μαθαίνει να επιλέγουν, να εκτιμούν και να ελέγχουν αυτά που διαβάζουν. Είναι δηλαδή ένα αναντικατάστατο στοιχείο της «ΥΓΕΙΑΣ» ενός σύγχρονου σχολείου.

Για όλους αυτούς τους λόγους που προαναφέρθηκαν είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η δανειστική Βιβλιοθήκη του 3ου Γυμνασίου είχε καθημερινά καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς πάρα πολλούς επισκέπτες, μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου που δανείζονταν καθημερινά μεγάλο αριθμό – λογοτεχνικών – κυρίως βιβλίων.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι φέτος ο δανεισμός βιβλίων έφτασε στον «αριθμό ρεκόρ»: 1020.

Επίσης εδώ και 4 χρόνια γίνεται 2 φορές το χρόνο στο Σχολείο ένας Εσωτερικός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός – θεσμός που ξεκίνησε επί προηγούμενης διεύθυνσης κας Καλύβα και συνεχίζεται και σήμερα επί τωρινής κου Αργυριάδη – ο οποίος εξετάζει τον αριθμό των βιβλίων που έχουν δανεισθεί οι μαθητές, αλλά και το πόσο επιτυχή κριτική έχουν κάνει σ’ αυτά. Αυτό ελέγχεται σε ειδικό έντυπο που φέρνουν κατά την επιστροφή των βιβλίων από την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης κ. Ανδρικοπούλου Αγγελική – φιλόλογο του 3ου Γυμνασίου.

Η Βιβλιοθήκη του Σχολείου δεν ανήκει σ’ αυτές που είναι οργανωμένες από το Υπουργείο Παιδείας. Είναι όμως, όπως ήταν πάντα, μια δανειστική Βιβλιοθήκη με πολύ σημαντικό ρόλο στο 3ο Γυμνάσιο, που έχει ένα δικό της ιδιαίτερα αξιόλογο χώρο, που περιλαμβάνει ένα μεγάλο όγκο βιβλίων (1800 περίπου βιβλία, παντός είδους, π. χ. Ελληνική Λογοτεχνία, Ξένη λογοτεχνία, ποίηση, μελέτες, δοκίμια, επιστημονικά βιβλία, τέχνη, ιστορία, θέατρο κ.λ.π.), που ανανεώνει κάθε χρόνο τα βιβλία κυρίως της Ελληνικής και Ξένης Λογοτεχνίας, που δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ απλά για το «φαίνεσθαι», αλλά κυρίως για το «είναι» της συγκεκριμένης σχολικής κοινότητας και των μαθητών της.

Στους δύσκολους καιρούς που περνάμε, το ότι μια Σχολική βιβλιοθήκη λειτουργεί τόσο θεαματικά, βασιζόμενοι μονάχα στο μεράκι των υπευθύνων, και κυρίως στη θέληση και «δίψα» των παιδιών για μάθηση, είναι σίγουρα παρήγορο και ελπιδοφόρο.

Αγγελική Ανδρικοπούλου
Φιλόλογος-Υπεύθυνη σχολικής βιβλιοθήκης 3ου Γυμνασίου Αιγίου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση