Παρασκευή, 10 Απριλίου 2009

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία

ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ
εκδ Ψυχογιός

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία κατέχει αβέβαιη θέση στην ευρωπαϊκή Ιστορία. Αν και συχνά παρερμηνεύεται ως ο εκλιπών διάδοχος του κλασικού κόσμου, ανήκει στο κυρίως ρεύμα της ευρωπαϊκής και μεσογειακής Ιστορίας. Ο αντίκτυπός της είναι αισθητός ως τις μέρες μας στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Το παρόν βιβλίο εισάγει τον αναγνώστη στα περίπλοκα ζητήματα της ιστορίας, των εθνοτήτων και της ταυτότητας του Βυζαντινού Κράτους.
Ο βυζαντινός κόσμος υπήρξε συνάμα το σημείο συνάντησης του Ισλάμ με τη Χριστιανοσύνη. Οι Βυζαντινοί βρέθηκαν να αλληλεπιδρούν και να συνυπάρχουν με τους μουσουλμάνους, είτε επρόκειτο για τους Άραβες του 7ου αιώνα είτε για τους Οθωμανούς του 15ου αιώνα.
Η έκταση και η μορφή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορίας της, υπέστησαν πολλές μεταβολές, ενώ ο πολύμορφος κόσμος των υστεροβυζαντινών χρόνων διέφερε κατά πολύ από την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του 4ου αιώνα, εποχή κατά την οποία είχε ιδρυθεί η πρωτεύουσα, Κωνσταντινούπολη.
Ο κόσμος που περιέβαλλε το Βυζαντινό Κράτος γνώρισε και αυτός δραματικές αλλαγές κατά την ίδια περίοδο, αλλά η βυζαντινή ταυτότητα υπήρξε ανθεκτική και διακριτή. Η ένταση την οποία προκάλεσε στη βυζαντινή κοινωνία η αντιπαράθεση ανάμεσα στη μεταβολή και τη συνέχεια αποτελεί ένα από τα κεντρικά ζητήματα που διερευνώνται στο παρόν βιβλίο.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
CRITICOS PRIZE 2006

Περιπλάνηση μέσα στη ζωή

Άνθρωπος στο πηγάδι
Ελευθερίου Μάνος
εκδ Μεταίχμιο

Ένας σαραντάρης συγγραφέας πηγαίνοντας προς την αφετηρία των υπεραστικών λεωφορείων έχει ένα παράξενο ατύχημα: γλιστράει στα σαρκώδη φύλλα των φυτών που έχουν απλωθεί γύρω από τα ερείπια ενός παλαιού αρχοντικού και πέφτει μέσα σε ένα πηγάδι. Μέσα στο πηγάδι, σαν φυλακισμένος, ο ήρωας θα αρχίσει να αναλογίζεται τη ζωή του, τη ζωή των άλλων, τις περιπέτειες της πατρίδας του και θα συνειδητοποιήσει ότι πολλά πράγματα δεν γνωρίζει και πολλά πράγματα προσπέρασε χωρίς να δώσει καμία σημασία.

Ψηφίδες ενός ανθρώπινου χρονικού

Η ζωή είναι αγρίως απίθανη. Ημερολόγια 1959-1979
Καραπάνου Μαργαρίτα

εκδ Ωκεανίδα

«Αυτή είναι η αιώνια καταδίκη μου; Να συγκρούομαι με την πραγματικότητα, μια πραγματικότητα πάντα διαφορετική από τα όνειρά μου; Τ' όνειρο έχει κι αυτό τις απαιτήσεις του, την ηθική του. Κι αν όλοι οι ποιητές είναι αδύναμοι, τότε ζήτω η Αδυναμία!»
Η Ζωή είναι αγρίως απίθανη είναι μια συνταρακτική κατάδυση στα άδυτα του κόσμου της Μαργαρίτας Καραπάνου, μέσα από τα προσωπικά της Ημερολόγια: Τα κείμενά της ξεκινάνε το 1959, όταν σε ηλικία 13 ετών ακολουθεί τη μητέρα της, τη συγγραφέα Μαργαρίτα Λυμπεράκη, στο Παρίσι, και τελειώνουν το 1979, όταν έχει ήδη εκδοθεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ το πρώτο της βιβλίο, Η Κασσάνδρα και ο λύκος, και τα ξένα έντυπα (Monde, Figaro, New York Times), αλλά και διάσημοι συγγραφείς σαν τον Τζον ΄Απνταϊκ την συγκρίνουν με τον Προυστ, τον Κοζίνσκι, τον Κάρολ, τον Μπέκετ και τον Κάφκα.
Το καλλιτεχνικό Παρίσι, η αγάπη της για τη μεγάλη λογοτεχνία, οι παθιασμένοι έρωτες και το υπαρξιακό άγχος της εφηβείας, η ενηλικίωση και η πάλη της με τη μανιοκατάθλιψη, η βασανιστική λύτρωσή της μέσω της γραφής, τα προσχέδια της Κασσάνδρας και του Υπνοβάτη: Ψηφίδες ενός ανθρώπινου χρονικού, που συγκλονίζει με την αυθεντικότητά του και που διαβάζεται με κομμένη την ανάσα σαν το μεγάλο μυθιστόρημα της ζωής. Αλλά και μια μοναδική, εκ των έσω μαρτυρία για το πώς γεννιέται και δημιουργεί ένας συγγραφέας.

'Εθιμα, συνήθειες και αισθήματα

Νιχάο Κίνα σ' αγαπώ, αντίο
Αντωνοπούλου Κάτια
εκδ Ωκεανίδα


Ένα ταξίδι στα άδυτα της μεγάλης χώρας λίγο πριν η Kίνα ανοίξει τις πόρτες της στον υπόλοιπο κόσμο. Mε την πένα της Kάτιας Aντωνοπούλου

«Το πολύχρωμο πλήθος χαζεύει αργόσχολα, μια ψηλόλιγνη οπτασία με μακριά κυματιστή φούστα από ασπρόμαυρα βολάν κι ένα εξωφρενικό καπέλο στο πίσω μέρος του κεφαλιού σαν βεντάλια από πλερέζες εξαφανίζεται τρομαγμένη σέρνοντας απ’ το χέρι ένα δεκάχρονο παιδί που ουρλιάζει κλαίγοντας μόλις βλέπει το βίντεο στο χέρι μου, τρεις τέσσερις νεαρές με μακριές γαλανές φούστες με κόκκινα ζωνάρια και καπέλα-ρόδες κάρου σε μια φαντασμαγορία χρωμάτων σουλατσάρουν λικνιστές επιθεωρώντας προς γονιμότητά τους καχεκτικά αρσενικά. Στα γρανιτένια πόδια του Μάο ένα αποκαμωμένο γαϊδουράκι σέρνει βαρύ ξύλινο αραμπά με σακιά. Ψηλά, πίσω από την τραγιάσκα του στερεότυπου αγάλματός του, συνωθούνται τα πρώτα σύννεφα μιας επικείμενης καταιγίδας, ενώ η απαλή αντρική φωνή του κινέζικου σουξέ που μ’ ακολουθεί ανά την Κίνα κραυγάζει: Σ’ αγαπώ, αντίο, Σ’ αγαπώ, αντίο».
Ένα ταξίδι στα άδυτα της μεγάλης χώρας λίγο πριν η Kίνα ανοίξει τις πόρτες της στον υπόλοιπο κόσμο. Mε την πένα της Kάτιας Aντωνοπούλου μιλάνε τα έθιμα, οι συνήθειες και τα αισθήματα χωρίς τα οποία δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τη σημερινή μεταμόρφωση του πανάρχαιου αυτού πολιτισμού.

Τρομακτική εμπειρία

Λένινγκραντ. Κατάσταση πολιορκίας
Τζονς Μάικλ

εκδ Ωκεανίδα



Το 1941 ο στρατός του Χίτλερ πολιόρκησε το Λένινγκραντ. Αυτό που ακολούθησε ήταν μία από τις πιο συγκλονιστικές σελίδες της ιστορίας, αλλά και ο θρίαμβος της ανθρώπινης δύναμης.
Η πολιορκία του Λένινγκραντ ήταν ένα καλά προμελετημένο σχέδιο για την εξάλειψη από την πείνα του πληθυσμού της πόλης. Καθώς έπεφτε ο χειμώνας και τα αποθέματα τροφίμων λιγόστευαν, οι αρχές επέβαλαν δρακόντεια μέτρα στη διανομή τροφίμων, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μειώσουν τους θανάτους. Όσο εξαπλωνόταν η πείνα, τόσο φούντωνε ο πανικός.
Ως ιστορικός ειδικευμένος στην ψυχολογία των μαχών και στο ζωτικό ρόλο του ψυχισμού σε ακραίες καταστάσεις, ο Μάικλ Τζόουνς αφηγείται την ιστορία της πολιορκίας από την ανθρώπινη πλευρά της. Ανατρέχοντας σε μαρτυρίες απρόσιτες ως τώρα, αγγίζει ταμπού όπως η λεηλασία, οι συμμορίες κακοποιών, ο κανιβαλισμός.
Ωστόσο για πολλούς ανώνυμους πολίτες του Λένινγκραντ η πολιορκία σήμανε τον θρίαμβο του ανθρώπινου πνεύματος. Αντλώντας βαθιά από τα εσωτερικά τους αποθέματα εμψύχωσαν, παρηγόρησαν και βοήθησαν ο ένας τον άλλον.
Το κόστος της άμυνας του Λένινγκραντ ήταν τεράστιο. Όταν επιτέλους έφτασε στο τέλος της η πολιορκία είχαν πεθάνει πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες κι αυτοί που επέζησαν έμειναν σημαδεμένοι ανεξίτηλα από αυτή την τρομακτική εμπειρία.

Ένα σπαρταριστό μυθιστόρημα

WWW.FILAKIA.GR
ΤΣΙΛΓΚΕΝΣ ΓΚΕΡΛΙΣ
Σειρά: TEENAGER BOOK LOVERS

εκδ Κέδρος
Ηλικία: +13

Η Σάρα βρίσκεται στον έβδομο ουρανό. Είναι πολύ ερωτευμένη με το Νίκολας, και οι δυο τους αποτελούν το τέλειο ζευγάρι. Ή μήπως όχι; Η Σάρα ανακαλύπτει ένα site στο οποίο γνωρίζει το coolboy και αρχίζει να μιλάει μαζί του στο chat room, χωρίς βέβαια να δώσει τα πραγματικά της στοιχεία. Σιγά σιγά η κατάσταση μπερδεύεται: Η Σάρα δεν ξέρει αν συνεχίζει να της αρέσει ο Νίκολας ή αν έχει ερωτευτεί τον coolboy.
Αλλά κι ο Νίκολας φαίνεται να απομακρύνεται από τη Σάρα. Τα πράγματα δυσκολεύουν όλο και περισσότερο. Παρ’ όλο που η Σάρα προσπαθεί να βγάλει από το μυαλό της τον coolboy, δεν τα καταφέρνει. Αποφασίζει λοιπόν να τον συναντήσει. Και τότε την περιμένει μια μεγάλη έκπληξη!
Ένα σπαρταριστό μυθιστόρημα με ιδιαίτερο χιούμορ και πολλές ανατροπές.

είναι καλύτερο να τις διαβάζει παρά να τις ζεις

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΤΥΧΗΣ ΠΕΣΤΡΟΦΑΣ
(Η Βίβλος της Αμφιβολίας)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Κ.
εκδ Κέδρος

Το βιβλίο αυτό δεν έχει σχέση με το ψάρεμα. Το βιβλίο αυτό μιλά για ένα άλλο βιβλίο. Για ένα βιβλίο μαγικό και παμπάλαιο, που μπορεί να χαρίσει στον κάτοχό του δύναμη πέρα από κάθε φαντασία. Μιλά ακόμη για κλειδωμένα μπαούλα, για πονηρούς αριστοκράτες, για μυστηριώδη κοχύλια, για εκδικητικούς χαρτογράφους… Κυρίως όμως μιλά για ένα παιδί που, στην προσπάθειά του να φέρει ξανά την ευτυχία στην οικογένειά του, θα βιώσει πράγματα παράξενα και θαυμαστά. Θα μπει σε στοιχειωμένα σπίτια, θα διασχίσει θολούς ωκεανούς, θα τα βάλει με απόκοσμα ασκέρια και γενικά θα μπλέξει σε περιπέτειες από εκείνες που, αν δεν αντέχεις τις συγκινήσεις, είναι καλύτερο να τις διαβάζει παρά να τις ζεις…

Επισκεφθείτε και τα 2 site του συγγραφέα:
www.pestrofa.com
http://pestrofa.blogspot.com

Πιαζετιανή αντίληψη

Η θεωρία του Ζαν Πιαζέ για τη γνωστική και τη συναισθηματική ανάπτυξη
Τα θεμέλια του κονστρουκτιβισμού
Μπάρυ Γ. Ουάντσγουερθ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Σύνθεση
εκδ Καστανιώτη

O Πιαζέ θεωρείται ακόμα και στις μέρες μας, παρά τις αναθεωρήσεις και τις αμφισβητήσεις, ως ο κυριότερος εκπρόσωπος του κονστρουκτιβισμού. Ύστερα από εξήντα χρόνια παρατήρησης και έρευνας, πρότεινε μια θεωρία προσδιορισμού του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά δομούν τη γνώση σ' όλη την αναπτυξιακή τους πορεία. Όμως το έργο του που αφορά στους τομείς της συναισθηματικής ανάπτυξης είτε έχει παραβλεφθεί είτε δεν αναφέρεται από τους ψυχολόγους είτε, στην καλύτερη περίπτωση, δεν του έχει δοθεί η δέουσα σημασία.
Όπως εύστοχα υπογραμμίζει ο συγγραφέας αυτού του συγγράμματος, «ο Πιαζέ είπε ότι η νοητική ανάπτυξη είναι κάτι περισσότερο από γνώση. Όμως δεν τον ακούμε. Πέραν της μάθησης, η ανάπτυξη περιέχει συναισθηματικά, κοινωνικά και δεοντολογικά ή ηθικά στοιχεία». Aυτή ακριβώς η ολοκληρωμένη προοπτική της πιαζετιανής αντίληψης παρουσιάζεται με πολύ περιεκτικό τρόπο σε αυτό το βιβλίο.

Ένας παραμυθάς

Ο τελευταίος περιπλανώμενος παραμυθάς
ΝΤΕΛΑΝΙ ΦΡΑΝΚ
εκδ Κέδρος

Ένα χειμωνιάτικο βράδυ του 1951, ένας περιπλανώμενος Ιρλανδός παραμυθάς - ένας Seanchai, ο τελευταίος μιας παράδοσης εκατοντάδων χρόνων - φτάνει απροσδόκητα σ’ ένα σπίτι στην ιρλανδική επαρχία. Με αντάλλαγμα ένα πιάτο ζεστό φαγητό και ένα κρεβάτι, προσκαλεί τους οικοδεσπότες του και τους γείτονές τους να ακούσουν τις ιστορίες του. Η αφήγησή του διατρέχει τους αιώνες, ξεδιπλώνοντας τις μεγάλες στιγμές στην ιστορία της Ιρλανδίας.
Ο Ρόναν, το εννιάχρονο αγόρι του σπιτιού, μαγεύεται τόσο από τις ιστορίες του που όταν ο ηλικιωμένος άντρας φεύγει ξαφνικά, το αγόρι αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή του στην προσπάθεια να τον ξαναβρεί. Η αναζήτηση του Παραμυθά γίνεται για τον Ρόναν ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αλλά και μια βουτιά στην ιστορία της πατρίδας του, με όλο το δράμα και τον ηρωισμό της.
Ένα επικό μυθιστόρημα που συλλαμβάνει όλο το πάθος και τη μαγεία τους ιρλανδικού πνεύματος.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση