Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

Βιβλιοθήκες σε ...περιοδεία

Ογδόντα βιβλιοθήκες, δημόσιες και δημοτικές, βάζουν μπροστά τη μηχανή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, για να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες, συντονισμένες με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Η προσπάθεια ξεκινάει αυτό το καλοκαίρι με τη διοργάνωση μιας εκστρατείας ανάγνωσης, δημιουργικότητας και καινοτομίας. Το πρόγραμμα αυτό, το οποίο υλοποιεί η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Future Library, χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».
Με εκδηλώσεις και δράσεις που απευθύνονται κυρίως στα παιδιά, αλλά στοχεύουν και στην εμπλοκή γονέων και ενηλίκων, θέλουμε να ζωντανέψουμε τις βιβλιοθήκες,έτσι ώστε να αποτελέσουν σημεία αναφοράς στον τόπο τους.
Η εκστρατείαμε τίτλο «Διαδρομές με πυξίδα τη βιβλιοθήκη», προτείνει δράσεις και εκδηλώσεις γύρω από αυτό το θέμα, οι οποίες θα καλύπτουν διάφορους τομείς: εικαστικά, θέατρο, περιπάτους μέσα στην πόλη, εργαστήρια, αναγνώσεις και αφηγήσεις. Η καλοκαιρινή μας εκστρατεία θα διασχίσει όλη τη χώρα μέσα από μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θες/νίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Πειραιάς, Καβάλα) αλλά και μικρότερες, καθώς και νησιά (Κρήτη, Πάρος, Χίος κ.α) φιλοδοξώντας να δημιουργήσει πολιτισμικές διαδρομές, δίκτυα και δεσμούς.
Για την υλοποίηση και τον καλύτερο συντονισμό της εκστρατείαςοργανώνεται τριήμερο σεμινάριοστις 14, 15 και 16 Μαρτίου του 2012στη βραβευμένη, από το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates, Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας. Εκατό υπάλληλοι από όλη την Ελλάδα έχουν επιλεγεί για να συμμετέχουν στο σεμινάριο. Οι συμμετέχοντες,σε συνεργασία μεέμπειρους στον τομέα τους εκπαιδευτές, θα παρακολουθήσουν βιωματικά εργαστήριαμε στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων πουθα οδηγήσουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση σε κάθε περιοχή της εκστρατείας «Διαδρομές με πυξίδα τη βιβλιοθήκη».
 Αυτή τη δύσκολη περίοδο που περνάει ο τόπος,η συντονισμένη ενεργοποίηση του δυναμικούτων βιβλιοθηκών μπορεί να βάλει τις βιβλιοθήκες στην καρδιά των τοπικών κοινωνιών σαν κέντρα πολιτισμού, γνώσης, και ανάπτυξης.

Πασχαλινά παιδικά βιβλία από τις εκδόσεις Διάπλαση

Ο λαγός που μισούσε τα κόκκινα αυγά

Ένας λαγός συναντά τυχαία κάποιες κότες σε ένα κοτέτσι. Εκεί μαθαίνει με έκπληξη πως οι άνθρωποι κάθε Πάσχα βάφουν κόκκινα αυγά. Πώς είναι δυνατόν να έχουν οι άνθρωποι ένα τόσο ανόητο έθιμο; Γιατί δηλαδή έπρεπε να βάφουν και να τσουγκρίζουν αυγά και όχι λαγούς; Οι κότες είναι καλύτερες από τους λαγούς; αναρωτιέται συνέχεια.Έτσι καταστρώνει ένα σχέδιο: αν πετύχει, τα κόκκινα αυγά θα είναι πλέον παρελθόν για τους ανθρώπους. Λέτε να τα καταφέρει;
Μετά την επιτυχία του βιβλίου Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα η Χρυσάνθη Καραίσκου και ο Νέστορας Ξουρής επιστρέφουν με μια ακόμη χιουμοριστική ιστορία που σίγουρα θα σας συναρπάσει! 

----------------------------------

Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα

Μια χιουμοριστική ιστορία με ένα αυγό που είχε την ατυχία να γεννηθεί λίγες μέρες πριν από το Πάσχα
Ξεσήκωσε τον κόσμο απ’ τις φωνές του και θα έκανε τα πάντα προκειμένου ν’ αποφύγει αυτό που απεχθανόταν... το κόκκινο χρώμα!
Ναι, καλά διαβάσατε, δεν ήθελε με τίποτα να το βάψουν κόκκινο!
Προτιμούσε να το κάνουν ομελέτα ή αυγολέμονο, αρκεί να μην το βάψουν κόκκινο. Τι λέτε να έγινε;
Έξοχη όπως πάντα η εικονογράφηση του Νέστορα Ξουρή αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το χιουμοριστικό κείμενο και το κάνει ακόμη πιο διασκεδαστικό στο παιδί.

προγράμματα σε σχολεία aπό τις εκδόσεις Διάπλαση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Για το σχολικό έτος 2011-2012 οι παρακάτω συγγραφείς των εκδόσεων Διάπλαση επισκέπτονται τα σχολεία με αφορμή κάποιο βιβλίο τους. Οποιος ενδιαφέρεται να ενταχθεί σε κάποιο απ τα παρακάτω προγράμματα θα πρέπει να επικοινωνήσει με της εκδόσεις Διάπλαση τουλάχιστον 1 μήνα πριν
- Μάρω Θεοδωράκη Όμορφη πόλη το βιβλίο που είναι βασιμένο στο ομώνυμο τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη. Μουσικοθεατρική παράσταση απ την συγγραφέα και ομάδα ηθοποιών.( Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Μάρω Θεοδωράκη Σαν ζάχαρη άχνη. . Μουσικοθεατρική παράσταση απ την συγγραφέα και ομάδα ηθοποιών. (Δ,Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ)
- Μάρω Θεοδωράκη Η Πιπίτσα ταξιδεύει. Μουσικοθεατρική παράσταση βασισμένη σε όλα τα βιβλία της σειράς με ηρωίδα την Πιπίτσα.(για τα προγράμματα της κ. Θεοδωράκη απαιτείτε ηχοσύστημα, πιάνο ή αρμόνιο και 2 μικρόφωνα. Ο προγραμματισμός θα πρέπει να γίνει τουλάχιστον 2 μήνες πριν . (Νηπιαγωγείο Α,Β ΔΗΜ.)
- Χρυσάνθη Καραΐσκου Δωσ’ μου μια δεύτερη ευκαιρία (ένα παραμύθι για την ανακυκλωση) Παρουσίαση του βιβλίου με αφήγηση και παιχνίδι. .(Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Χρυσάνθη Καραΐσκου Το ταλέντο του ±λιου. Αφήγηση και δημιουργία μιας νέας ιστορία από τα παιδιά και με την βοήθεια της συγγραφέα .(Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Γιούλα Μιχαήλ Η μεγάλη βόλτα του κυρίου Πετράν. Παρουσίαση του μουσικού παραμυθιού με κούκλες και μουσικά παιχνίδια .( Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Σύρμω Καπούτση Σειρά Ελληνική μυθολογία. Παρουσίαση και συζήτηση της πετυχημένης σειράς Ελληνικής μυθολογίας από τη συγγραφέα (για παιδιά Δημοτικού)
- Σύρμω Καπούτση Η Λήδα και η Γαρίδα Νούμερο 0.. Αφήγηση και δημιουργία μιας νέας ιστορία από τα παιδιά και με την βοήθεια της συγγραφέα .( ,Γ Δκαι Ε δημοτικού)
- Χαρά Κατσαρή Σειρά Ζωηρά μουσούδια. Παρουσίαση των 2 πρώτων βιβλίων της νέας σειράς απ την συγγραφέα με κούκλες!.(Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Σγουρή Γεωργιάδου, Μα ποιος τα κάνει όλα σωστά. Παρουσίαση του βιβλίου με αφήγηση και θεατρικό παιχνίδι. .(Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Βέιν ο Τρομερός της Μάρας Χωματίδη. Η συγγραφέας μαζί με την μουσικό και τραγουδίστρια Αφροδίτη Φρυδά παρουσιάζουν το νέο τους βιβλίο τραγουδώντας και παίζοντας μαζί με τα παιδιά. (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
--Μάρα Χωματίδη Ο τρομερός Βέιν στον αστερισμό του Κύκνου. Πρόγραμμα διαμορφωμένο για παιδιά Ε και ΣΤ Δημοτικού
- Το μαγικό κοχύλι της γοργόνας της Μαριλένας Καββαδά. . Παιχνιδιάρικη βιβλιοπαρουσίαση με θεατρικό παιχνίδι απ τη δημοφιλή συγγραφέα΄. Τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα χοροθεατρικό δρώμενο. . (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Η μάγισσα Τιβικουτή της Λένας Τερκεσίδου.. Η Ροζαλία το ψαράκι παρασύρεται από τη μάγισσα Τιβικουτή και θέλει να γίνει σταρ της τηλεόρασης. Στη διαδρομή ανακαλύπτει ότι θέλουν να την αλλάξουν, να την αλλοτριώσουν.. Ένα βιβλίο που μας μιλάει με έξυπνο τρόπο για την τηλεόραση και τη δύναμή της. Το παραμύθι παρουσιάζετε από την συγγραφέα με θεατρικό παιχνίδι και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών. . (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- Ο Χιονάνθρωπος που χάριζε με την καρδιά του και Ταξίδι στη χώρα χωρίς σχολεία απ την συγγραφέα Μαριλένα Καββαδά. Η συγγραφέας παρουσιάζει τα βιβλία της με θεατρικό παιχνίδι δραματοποίηση με ένα κεφάτο δημιουργικό πρόγραμμα. . (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)
- - Αίνιγμα στο βυθό. Η συγγραφέας του νεανικού μυθιστορήματος Χαρά Κατσαρή συνομιλεί με μαθητές για το βιβλίο της που έχουν διαβάσει. (Ε ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ)
- ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΜΠΙΜΠΕΡΟ Η συγγραφέας Θεοφανία Παπαθωμά μαζί με τον Ηρακλή Μπιμπερό θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε πως γεννηθήκαμε. (Νηπιαγωγείο Α,Β, δημοτικού)
- : Το βιβλίο της Λένας Τερκεσίδου – Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, Συμβούλου Ψυχικής Υγείας – «Ο Σάκης Γαλατάκης σto ζαχαροχωριό» που περιλαμβάνεται στις εκδόσεις μας, διασκεδάζει τα παιδιά και παράλληλα τα ευαισθητοποιεί στην αξία της σωστής διατροφής.
Η παρουσίαση του βιβλίου γίνεται από τη συγγραφέα με θεατρικό παιχνίδι. Με τον ευχάριστο και δημιουργικό αυτό τρόπο επιτυγχάνεται η βιωματική συμμετοχή των παιδιών στο σημαντικό αυτό θέμα της υγιεινής διατροφής και η αναγνώριση του ρόλου της στη σωματική και ψυχική μας υγεία.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας . (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)

- Βασιλική Νευροκοπλή Χάρτινα όνειρα. Αφήγηση παραμυθιού και θεατρικό παιχνίδι πάνω στο νέο βιβλίο της Βασιλικής Νευροκοπλή. (Νηπιαγωγείο Α,Β,Γ και Δ δημοτικού)

- - Μάγος χωρίς Βαρύτητα και Το μυστικό της δούκισσας . Ο συγγραφέας Βασίλης Ραίσης συνομιλεί με μαθητές πάνω στα νεανικά μυθιστορήματά του.(Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ)

- - «Η πόλη του βασιλιά», από την συγγραφέα Ε.Αρτζανίδου. Α. Μια διδακτική ώρα συζήτηση με τους μαθητές,με αφορμή την επαφή-ανάγνωση της ιστορίας που θα έχει προηγηθεί. Β.Μιάμιση διδακτική ώρα με:
α) Εικαστικά από μια ομάδα των πέντε μελών που θα έχει διαβάσει τις σελίδες από 28 έως και 38 και θα εργασθεί, με υλικά που από πριν θα έχει αποφασίσει, πάνω σε μια μεγάλη χάρτινη επιφάνεια, με στόχο να φτιάξει σκηνικό που θα αναπαριστά τη λίμνη και τον γύρω χώρο σε στιγμές ευτυχίας και πλούτου.
β)Μια άλλη ομάδα των πέντε μελών θα εργασθεί με ότι υλικά θέλει, όπως και η παραπάνω, αλλά πάντα σε μεγάλη επιφάνεια ( χαρτί του μέτρου) και θα μας παρουσιάσει εικαστικά τη ζωή μέσα στη λίμνη, τα πλάσματά της αλλά και τους επισκέπτες σε αυτήν, όπως και πάλι προκύπτει από τις παραπάνω σελίδες.
γ)Θεατρικό δρώμενο από μια τρίτη καινούργια ομάδα των πέντε-έξι μελών. Θα παρουσιάσουν μπροστά από το πρώτο σκηνικό, κινητικό-ρυθμικό δρώμενο, στηριζόμενοι στο κείμενο από τις σελίδες 28 έως και 38 (Πιθανοί ρόλοι που θα επιλεγούν:Πουλιά ψάρια, άρχοντες, αγόρια και κορίτσια…)
δ) Θεατρικό δρώμενο από μια τέταρτη ομάδα των πέντε-έξι μελών. Θα παρουσιάσουν μπροστά από το δεύτερο σκηνικό κινητικό-ρυθμικό δρώμενο, στηριζόμενοι στις σελίδες 50 έως και 54, ( πιθανοί ρόλοι: Λίμνοι,ψάρια, πουλιά, αγριεμένοι πολίτες…)

- « Το ταξίδι των κύκνων» από τη συγγραφέα Ε.Αρτζανίδου προτείνετε:

Α. ΣΥΖ±ΤΗΣΗ μιας διδακτικής ώρας με τους μαθητές για ότι θα ήθελαν να κουβεντιάσουν για το βιβλίο που έχουν διαβάσει. Στη συνέχεια θα προτείνουν δυο κομμάτια ( δυο σκηνές) από την ιστορία που θα μπορούσαν να δραματοποιηθούν( κινητικά ή και με λόγο) στη συνέχεια θα αποφασίσουν πως, ποιοι και που θα το παρουσιάσουν. Η κάθε ομάδα στην κάθε σκηνή δε θα υπερβαίνει τα πέντε μέλη.
Β) Τα υπόλοιπα μέλη της τάξης θα χωριστούν σε δυο άλλες ομάδες των έξι ατόμων και θα αποφασίσουν για το σκηνικό που θα χρειασθεί για να υποστηρίξουν το δρώμενο.
Γ) Η υλοποίηση και παρουσίαση θα γίνει την επόμενη διδακτική ώρα.
Δ) Η συγγραφέας κλείνει την τρίτη διδακτική ώρα προτείνοντας ένα κομμάτι από το βιβλίο της, αφού το έχει διασκευάσει, και επιχειρεί μαζί με τους μαθητές να το παρουσιάσουν ακολουθώντας μια φόρμα που η ίδια προτείνει για δραματοποίηση.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση