Επιλογή από τους τίτλους που θα κυκλοφορήσουν τους φθινοπωρινούς μήνες. Η ελληνική και η ξένη λογοτεχνία, το δοκίμιο, η φιλοσοφία, η οικονομία, η βιογραφία, η ελληνική ιστορία.
ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΚΟΥΖΕΛΗ
Σε δοκιμασμένους έλληνες συγγραφείς, σε γνωστά ονόματα της διεθνούς σκηνής, σε εκδόσεις κλασικών έργων και σε βιβλία που μας βοηθούν να κατανοήσουμε την παρούσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική συγκυρία επενδύουν οι εκδότες αυτό το φθινόπωρο. Βαλτινός, Δούκα, Καρυστιάνη, Κουμανταρέας, Μιχαλοπούλου, Παπανδρέου, Φάις, Φακίνου έρχονται με νέα πεζογραφήματα. Από τα βιβλία που θα συζητηθούν, το αμφιλεγόμενο «Το πρωτότυπο της Λώρας», το ημιτελές έργο του Ναμπόκοφ που περιμέναμε τριάντα χρόνια να αποφασίσουν η σύζυγος και ο γιος του αν θα το εκδώσουν, το «Χαστούκι» του Ελληνοαυστραλού Χρήστου Τσιόλκα, που αναστατώνει τους διεθνείς βιβλιοφιλικούς κύκλους τον τελευταίο χρόνο, η ιδιότυπη αυτοβιογραφία του Τζ. Μ. Κουτσί και ο «Κάιν», το τελευταίο μυθιστόρημα του Σαραμάγκου. Ο Ιαν Ράνκιν μάς συστήνει τον διάδοχο του Ρέμπους και ο Νικ Ρένισον γράφει μια βιογραφία του Σέρλοκ Χολμς. Οι Νουριέλ Ρουμπινί, Ντανιέλ Κοέν και άλλοι οικονομολόγοι δίνουν ερμηνείες της κρίσης και προτείνουν διεξόδους από αυτήν, ενώ ο Αλαίν ντε Μποτόν μάς παρηγορεί με τον δικό του τρόπο. Τα βιβλία των Μαρί-Μονίκ Ρομπέν, Πιερ-Αντρέ Ταγκιέφ, Πίτερ Μπερκ, Αλέξανδρου Νεχαμά συνιστούν αφορμή αφυπνιστικών προβληματισμών για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και τις εταιρείες που τους κατασκευάζουν, τη νέα μαζική κουλτούρα των θεωριών συνωμοσίας, την «υβριδοποίηση» των πολιτισμών στη νέα εποχή και την ομορφιά ως υπόσχεση ευτυχίας. Γιούργκεν Χάμπερμας και Πάπας Βενέδικτος ΙΣτ΄ συζητούν για τα θεμέλια της Ευρώπης και τη συνύπαρξη λόγου και θρησκείας. Οι στοχαστές Μισέλ Φουκό και Ουμπέρτο Εκο και οι ερωτικοί Μαρκήσιος Ντε Σαντ και Ζορζ Μπατάιγ, αλλά και η ιστορία του Βυζαντίου, του καθολικισμού και της νεότερης Ελλάδας είναι ψηφίδες της εφετινής βιβλιοπαραγωγής, η οποία μάλλον διαψεύδει τα δυσοίωνα ότι «δεν βγαίνουν πια καλά βιβλία» και επιβεβαιώνει ότι σε καιρούς κρίσης η ποιότητα είναι αυτό που επιβιώνει.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ1 | ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ
Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ
(Πατάκης)
Πώς και γιατί οι Γερμανοί παρέμειναν στα Χανιά ως τον Ιούνιο του 1945; Μια φοιτήτρια από τα Χανιά, με αφορμή ένα έγγραφο που πέφτει στα χέρια της, σκαλίζει την ιστορία του παππού της και τη νεότερη ιστορία της πόλης της στο νέο μυθιστόρημα της Μάρως Δούκα, που μπορεί να θεωρηθεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το Αθώοι και φταίχτες και θεματικούς άξονες τον μύθο και την Ιστορία.
2 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ
Ο τελευταίος Βαρλάμης
(Εστία)
Ενα μακρύ διήγημα, όπου το πραγματικό και το φανταστικό συμπλέκονται με ένταση σε μια πυκνή αφήγηση όλης σχεδόν της νεοελληνικής ιστορίας. Εχει ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, καθώς είναι το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο που εκφωνήθηκε αντί ομιλίας στην Ακαδημία Αθηνών, κατά την επίσημη τελετή υποδοχής του συγγραφέα ως τακτικού μέλους της.
3 | ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ
Οδυσσέας και μπλουζ
(Καστανιώτης)
Δύο χρόνια μετά το Για να δει τη θάλασσα , το μυθιστόρημα της μνήμης, η Ευγενία Φακίνου επιστρέφει με ένα νέο βιβλίο. Οι θεματικοί του άξονες διαχρονικοί, αγγίζουν τα βασικά της ανθρώπινης ύπαρξης: τον έρωτα, τον θάνατο, τη μοναξιά, τον φόβο για το διαφορετικό.
4 | ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Ερωτας υπό αίρεση
(Καστανιώτης)
Με τη λογοτεχνική φόρμα με την οποία μας πρωτοσυστήθηκε ως συγγραφέας επιστρέφει ο Νίκος Παπανδρέου. Το νέο του βιβλίο είναι μια συλλογή διηγημάτων με χαρακτήρες όλων των ηλικιών και των τάξεων που ερωτεύονται ή υποφέρουν στην αμερικανική ήπειρο ή στην ελληνική ύπαιθρο από το 1960 ως σήμερα.
5 | ΜΙΣΕΛ ΦΑΪΣ
Πορφυρά γέλια
(Πατάκης)
Μία ακόμη «αυτοβιογραφία ενός άλλου», σε δύο μέρη, είναι το νέο μυθιστόρημα του Μισέλ Φάις με αθέατο πρωταγωνιστή τον Νίκο Ζαχαριάδη. Ενας εγγονός συνομιλεί με τη γιαγιά του, πρώην κορυφαίο στέλεχος του ΚΚΕ, η οποία πάσχει από Αλτσχάιμερ. Η ιστορία της οικογένειας, η οποία ξετυλίγεται μέσα από τον θεατρικό διάλογο και με τους τρόπους της παρωδίας, καταλήγει μια λοξή ανάγνωση της ελληνικής μεταπολεμικής Ιστορίας.
6 | ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ
Τα σακιά
(Καστανιώτης)
Τέσσερα χρόνια μετά το βραβευμένο Σουέλ η Ιωάννα Καρυστιάνη επανέρχεται με ένα βιβλίο σε πέντε μέρη, με θέμα το «σακί» που κουβαλά ο καθένας, με τα βάσανά του και τα λάθη του, ένα σακί που στους ήρωες του βιβλίου παραπέφτει βαρύ. «Δεν ξεκινάω με την πρόθεση να γράψω κάτι βαρύ, αλλά φαίνεται ότι δεν μου βγαίνει να γράψω κάτι πιο φωτεινό» σχολιάζει η συγγραφέας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7 | ΓΚΑΖΜΕΝΤ ΚΑΠΛΑΝΙ
Με λένε Ευρώπη
(Λιβάνης)
Με πρόσχημα τον έρωτα ενός νέου για μια κοπέλα που τη λένε Ευρώπη ο συγγραφέας στοχάζεται σε ένα σπονδυλωτό αφήγημα για τη ζωή και τις σχέσεις των ανθρώπων στα πολυπολιτισμικά και πολύχρωμα κράτη της σύγχρονης εποχής.
8 | ΑΜΑΝΤΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
(χωρίς τίτλο)
(Καστανιώτης)
Το σύγχρονο Βερολίνο στο οποίο ζει τα τελευταία χρόνια η Αμάντα Μιχαλοπούλου είναι το σκηνικό του νέου πολυφωνικού μυθιστορήματός της. Οι ήρωές της, αποκομμένοι από τις ρίζες τους, αναζητούν την ταυτότητά τους σε έναν κόσμο πολυπολιτισμικό, αλλά όχι χωρίς θλίψη. 9 | ΜΕΝΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑΣ
Ξεχασμένη φρουρά
(Καστανιώτης)
Το πρώτο βιβλίο του Μένη Κουμανταρέα μετά τη μετεγγραφή του από τον Κέδρο είναι μια σειρά προσωπικών καταγραφών, που περιλαμβάνουν στιγμιότυπα από το εργαστήρι του συγγραφέα, αναφορές σε ομότεχνους ζώντες και απόντες ή σε θέματα της επικαιρότητας.
10 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΙΔΑΚΗΣ
Λαγού μαλλί
(Εστία)
Με ένα νέο βιβλίο κάθε χρόνο εμφανίζεται ο χιώτης συγγραφέας. Η νέα νουβέλα του είναι μια αλλιώτικη, αποκεντρωμένη ματιά στο παρόν της οικονομικής κρίσης και της διεθνούς επιτήρησης της χώρας, με πρωταγωνιστικό χαρακτήρα τον γέρο καπτα-Σίμο που ετοιμάζεται για το τελευταίο μεγάλο ταξίδι του.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
11 | ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΝΑΜΠΟΚΟΦ
Το πρωτότυπο της Λώρας
(Πατάκης)
Ενα πολυαναμενόμενο έργο, το τελευταίο αποσπασματικό μυθιστόρημα του Ναμπόκοφ, γραμμένο τη δεκαετία του 1970, το οποίο με τον θάνατό του παρέμεινε ημιτελές. Βούληση του συγγραφέα ήταν τα χειρόγραφα να καταστραφούν. Υστερα από περίσκεψη 30 χρόνων ο γιος του αποφάσισε την έκδοση του έργου το 2009. Ενας άνδρας που υπομένει εξευτελισμούς στα χέρια της όμορφης συζύγου του βρίσκει χαρά στη ζωή εξαλείφοντας σταδιακά τον εαυτό του, ξεκινώντας από την αφαίρεση των δακτύλων των ποδιών του.
12 | ΖΟΡΖ ΜΠΑΤΑΪΓ
Το γαλάζιο του ουρανού
(Αγρα)
Ο Ανρί Τροπμάν, ένας νέος Γάλλος Δον Ζουάν, βρίσκεται στη Βαρκελώνη κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου και προσπαθεί να διαλέξει ανάμεσα σε τρεις γυναίκες. Γραμμένο το 1935, αυτό το κλασικό, σκοτεινό, ακραίο ερωτικό μυθιστόρημα είναι ένα αντιφασιστικό κείμενο, μια αλληγορία για τη χυδαιότητα του ολοκληρωτισμού. 13 | ΟΥΙΛΙΑΜ ΒΟΛΜΑΝ
Κεντρική Ευρώπη
(Κέδρος)
Βραβευμένο με το αμερικανικό Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας, αυτό το ιστορικό μυθιστόρημα του Βόλμαν παρουσιάζει σε μια συναρπαστική αφήγηση τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά στη ζωή φανταστικοί και ιστορικοί χαρακτήρες στα αυταρχικά καθεστώτα της Γερμανίας και της Σοβιετικής Ενωσης.
14 | ΠΑΟΥΛΟ ΚΟΕΛΟ
Οι Βαλκυρίες
(Λιβάνης)
Ο κεντρικός ήρωας περιπλανιέται στην έρημο προσπαθώντας να εξορκίσει τους δαίμονές του και να βρει τον προσωπικό του φύλακα άγγελο και εκεί συναντά τις μυθικές Βαλκυρίες. Από τα αυτοβιογραφικά βιβλία του συγγραφέα, περιγράφει το δικό του πνευματικό ξύπνημα, αλλά και τη σχέση του με τη γυναίκα του.
15 | ΑΜΟΣ ΟΖ
Το μαύρο κουτί
(Καστανιώτης)
Επανακυκλοφορεί σε νέα μετάφραση από τα εβραϊκά το αγαπημένο μυθιστόρημα του ισραηλινού συγγραφέα, που μέσα από επιστολές, άλλοτε σοβαρές, άλλοτε ειρωνικές, άλλοτε τυπικές και άλλοτε απεγνωσμένες, διερευνά το περιεχόμενο στο «μαύρο κουτί» του έρωτα: Τι απομένει όταν σβήνει μια αγάπη;
16 | ΖΟΖΕ ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ
Κάιν
(Καστανιώτης)
Στο τελευταίο του μυθιστόρημα ο νομπελίστας συγγραφέας, 18 χρόνια μετά την έκδοση του μυθιστορήματος Το κατά Ιησούν Ευαγγέλιον, επανέρχεται στο θέμα του Θεού και ξαναγράφει την ιστορία της Βίβλου εστιάζοντας στη ζωή του Κάιν με κριτική αλλά και φαιδρή ματιά.
17 | ΜΑΡΚΗΣΙΟΣ ΝΤΕ ΣΑΝΤ
Ιουστίνη
(Νεφέλη)
Η φτωχή ορφανή Ιουστίνη, ενώ αναζητεί την αρετή, γίνεται αντικείμενο ανελέητης κακοποίησης από τη διεφθαρμένη ανώτερη τάξη της γαλλικής κοινωνίας, παραμονές της Γαλλικής Επανάστασης. Το περιώνυμο ερωτικό αφήγημα του μαρκήσιου Ντε Σαντ κυκλοφορεί σε νέα μετάφραση και εικονογραφείται με τις γκραβούρες της έκδοσης του 1797.
18 | ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΚΟΟΥ
Ο φοβερός εσωτερικός κόσμος του Μάξουελ Σιμ
(Πόλις)
Η ιστορία του Μάξουελ Σιμ, μόνου, χωρισμένου, αποξενωμένου από όλους. Ενα επαγγελματικό ταξίδι από το Λονδίνο στα Νησιά Σέτλαντ τον οπλίζει με αισιοδοξία και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον μύχιο εαυτό του καταλήγοντας ταξίδι αυτογνωσίας.
19 | ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΑΤΓΟΥΝΤ
Η χρονιά της πλημμύρας
(Ψυχογιός)
Το νέο φανταστικό μυθιστόρημα της πολυτάλαντης βραβευμένης Καναδής είναι μια χαλαρή συνέχεια του έργου της Ορυξ και Κρέικ. Ο Αδάμ 1, η Ρεν και η Τόμπι, οι μόνοι επιζήσαντες μιας οικολογικής καταστροφής με επακόλουθο την εξαθλίωση της ανθρώπινης ύπαρξης, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα σε έναν δυστοπικό μεταλλαγμένο κόσμο.
20 | ΤΖ.Μ.ΚΟΥΤΣΙ
Θέρος: Σκηνές από την αγροτική ζωή
(Μεταίχμιο)
Ενας άγγλος βιογράφος ανασυνθέτει τη ζωή του αποβιώσαντος συγγραφέα Τζ. Μ. Κουτσί μέσα από τις αφηγήσεις πέντε ανθρώπων που τον γνώριζαν. Με αυτό το ευρηματικόπρόσχημα ο νομπελίστας συγγραφέας συνθέτει μια ιδιότυπη αυτοβιογραφία του και αναφέρεται στις επώδυνες ηθικές συγκρούσεις της ζωής και στις απόπειρέςτου να κατανοήσει τι σημαίνει να νοιάζεσαι πραγματικά για τον άλλο.
21 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΟΛΚΑΣ
Το χαστούκι
(Ωκεανίδα)
Δυνατό, τολμηρό, το μυθιστόρημα του ελληνοαυστραλού συγγραφέα με την υποψηφιότητά του για το εφετινό βραβείο Βooker συζητείται έντονα στους λογοτεχνικούς κύκλους. Σε μια φιλική συγκέντρωση ένας ενήλικος χαστουκίζει ένα τρίχρονο αγόρι. Είναι το σημείο εκκίνησης μιας ανατομίας των προσωπικών σχέσεων σε μια πολυπολιτισμική σύγχρονη κοινωνία.
22 | ΙΑΝ ΡΑΝΚΙΝ
Σκοτεινή πλευρά
(Μεταίχμιο)
Ο Ρέμπους αποσύρθηκε, ο επιθεωρητής Μάλκομ Φοξ καταφθάνει. Ο νέος πρωταγωνιστής του Ράνκιν εργάζεται στο Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων. Διερευνά ιστορίες διαφθοράς και εκτός υπηρεσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα οικογενειακά του προβλήματα και τα ηθικά διλήμματα που του δημιουργεί η δουλειά του.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
23 | ΝΙΚ ΡΕΝΙΣΟΝ
Σέρλοκ Χολμς,η ανεπίσημη βιογραφία
(Κέδρος)
Βιογραφία ενός φανταστικού προσώπου; Η ιδέα είναι έξυπνη και ο Ρένισον την υλοποιεί με επιδεξιότητα. Με στοιχεία από τα μυθιστορήματα του Αρθουρ Κόναν Ντόιλ συνθέτει την προσωπογραφία ενός ανθρώπου που κινείται και αναπνέει μέσα στη βικτωριανή κοινωνία, βάζοντάς μας σε υποψίες: Μήπως υπήρξε στ΄ αλήθεια ο Σέρλοκ Χολμς;
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
24 | ΑΛΑΙΝ ΝΤΕ ΜΠΟΤΟΝ
Η παρηγορία της φιλοσοφίας
(Πατάκης)
Στο έκτο βιβλίο του που κυκλοφορεί στα ελληνικά ο γκουρού της σύγχρονης εκλαϊκευμένης φιλοσοφίας αναφέρεται σε καθημερινά προβλήματα, στις οικονομικές δυσκολίες, στις ερωτικές ταλαιπωρίες, στο άγχος και στον φόβο της αποτυχίας και προτείνει τρόπους ανακούφισης διά στόματος Σωκράτη, Επίκουρου, Σενέκα, Μονταίν, Σοπενχάουερ και Νίτσε.
25 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΕΧΑΜΑΣ
Μόνο μια υπόσχεση ευτυχίας.Η θέση του ωραίου στην τέχνη και στη ζωή
(Νεφέλη)
Η ομορφιά, ανεξάρτητα από την ηθική της σημασία, είναι σημαντική στη ζωή μας. Είναι μια υπόσχεση ευτυχίας που οφείλουμε να κατανοήσουμε. Ο έλληνας καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον αποκαθιστά τη θέση της ομορφιάς στη σύγχρονη τέχνη και στη φιλοσοφία με παραδείγματα από την υψηλή τέχνη ως την τηλεόραση.
ΙΣΤΟΡΙΑ
26 | ΖΑΝ-ΚΛΟΝΤ ΣΕΝΕ
(επιμέλεια)
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία (641-1204 μ.Χ.)
(Πόλις)
Ο δεύτερος τόμος της σειράς «Ο βυζαντινός κόσμος» παρακολουθεί τη μετατροπή της πολυεθνικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στη μεγαλύτερη χριστιανική δύναμη του 10ου και 11ου αιώνα, με βασικά στοιχεία της ταυτότητάς της τον ελληνικό πληθυσμό και τον ορθόδοξο χριστιανισμό.
27 | ZΑΝ-ΠΙΕΡ ΜΟΥΑΣΕ
Ιστορία του καθολικισμού
(Πόλις)
Μια ιστορία δύο χιλιάδων χρόνων που ξεκινά από την εδραίωση του χριστιανισμού στην Εγγύς Ανατολή, προχωρεί στη διαίρεση σε δόγματα, παρουσιάζει τον καθολικισμό στην καθημερινή ζωή και καταλήγει στην εξάπλωσή του στην Αμερική, στην Αφρική και στην Ασία, όπου υπάρχουν σήμερα οι περισσότεροι πιστοί.
28 | ΣΤΡΑΤΟΣ Ν.ΔΟΡΔΑΝΑΣ
Η γερμανική στολή στη ναφθαλίνη: Επιβιώσεις δωσιλογισμού στη Μακεδονία (1945-1974)
(Εστία)
Τι απέγιναν οι Ελληνες που συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς μετά την ήττα του Γ΄ Ράιχ; Μετά την Κατοχή έβαλαν τη γερμανική στολή στη ναφθαλίνη, είναι το επιχείρημα του συγγραφέα. Και την κράτησαν καλά διατηρημένη, για να την ανασύρουν όποτε η τρέχουσα κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, δομημένη με τους όρους του εμφυλίου πολέμου, το επέτρεπε.
29 | ΒΙΟΛΕΤΑ ΧΙΟΝΙΔΟΥ
Λιμός και θάνατος στην κατεχόμενη Ελλάδα, 1941-1944
(Εστία)
Αυτή η ενδιαφέρουσα μελέτη κοινωνικής ιστορίας επιχειρεί μια συνολική εκτίμηση του λιμού του 1941 και 1942, βασισμένη σε δημογραφικές, ιστορικές και ανθρωπολογικές μεθοδολογίες. Βασικό επιχείρημα της συγγραφέως είναι ότι η τροφή χρησιμοποιήθηκε ως όργανο προπαγάνδας από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές: Ελληνες, συμμάχους και κατακτητές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
30 | ΦΙΛΙΠ ΑΣΚΕΝΑΖΙ, ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΟΕΝ
(διεύθυνση)
Αίτια και προοπτικές της οικονομικής κρίσης
(Πόλις)
Ποιοι είναι οι μηχανισμοί που παρήγαγαν την οικονομική κρίση που ζούμε σήμερα; Ηταν οι λανθασμένες εκτιμήσεις των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων; Οι κακοί χειρισμοί της κρατικής μηχανής; Ή μήπως είναι ένα καταχθόνιο κατασκεύασμα που ξέφυγε από κάθε έλεγχο;
31 | ΝΟΥΡΙΕΛ ΡΟΥΜΠΙΝΙ
Η οικονομία της κρίσης.
Μάθημα εκτάκτου ανάγκης για το μέλλον του χρήματος
(Πατάκης)
Η πρόσφατη κρίση δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αποδεικνύει ο διάσημος οικονομολόγος, αλλά ένας κρίκος σε μια αλυσίδα κρίσεων που είναι προβλέψιμες και αποτρέψιμες. Με παραδείγματα από το παρελθόν υποδεικνύει πώς να αναγνωρίζουμε τα σημεία πίεσης του ασταθούς παγκόσμιου χρηματοοικονομικού συστήματος και να προγραμματίζουμε το μέλλον μας.
32 | ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΠΙΤ
Ανόσια τριάδα
(Λιβάνης)
Ενα δοκίμιο που αποκαλύπτει πώς λειτουργεί η τριάδα ΔΝΤ- Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου- Παγκόσμια Τράπεζα, πώς επηρεάζει την παγκόσμια οικονομία και πώς αποδομεί τη δημοκρατία.
33 | ΝΑΟΜΙ ΚΛΑΪΝ
Το δόγμα του σοκ
(Λιβάνης)
Η ακτιβίστρια καναδή δημοσιογράφος παρουσιάζει το «δόγμα του σοκ» του Φρίντμαν και των οπαδών του και πώς τελειοποιήθηκε παγκοσμίως στις ημέρες μας σε τρία βήματα: αναμονή κάποιας μεγάλης κρίσης, εκποίηση τμημάτων του Δημοσίου σε ιδιώτες όσο οι πολίτες είναι ζαλισμένοι από το σοκ και ακολούθως μονιμοποίηση των «μεταρρυθμίσεων».
ΔΟΚΙΜΙΟ
34 | ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ
Η ομορφιά της λίστας
(Καστανιώτης)
Στη δυτική κουλτούρα υπάρχει πάθος για τη συγκέντρωση ομοειδών πραγμάτων σε καταλόγους, ήδη από την εποχή του Ομήρου, υποστηρίζει ο 78χρονος ιταλός σημειολόγος. Σε αυτό το βιβλίο καταπιάνεται με τους καταλόγους στη λογοτεχνία, στις εικαστικές τέχνες και στη μουσική και με το πώς καθρεφτίζουν το πνεύμα της εποχής τους.
35 | ΜΑΡΙ-ΜΟΝΙΚ ΡΟΜΠΕΝ
Ο κόσμος της Μονσάντο:
Από τη διοξίνη στους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς,μια πολυεθνική που θέλει το καλό σας
(Πάπυρος)
Μονσάντο, πρωτοπόρος εταιρεία στους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Εφιάλτης ή «σωτήρας» της ανθρωπότητας; Η βραβευμένη γαλλίδα δημοσιογράφος ανασυνθέτει την εικόνα της πιο αμφιλεγόμενης εταιρείας στην ιστορία της χημικής βιομηχανίας, βασιζόμενη σε μαρτυρίες και ανέκδοτα ντοκουμέντα. 36 | ΠΙΕΡ-ΑΝΤΡΕ ΤΑΓΚΙΕΦ
Θεωρίες συνωμοσίας, εσωτερισμός,εξτρεμισμός
(Πόλις)
«Οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου οργανώθηκαν από τη CΙΑ... Οι Αμερικανοί ποτέ δεν προσγειώθηκαν στη Σελήνη... Ο Ιησούς ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή...». Οι θεωρίες συνωμοσίας διακινούνται μαζικά, μέσα από τα μπεστ σέλερ μυστηρίου, τις σειρές στην τηλεόραση και τα βιντεοπαιχνίδια στο μεγάλο παζάρι του εσωτερισμού.
37 | ΜΙΣΕΛ ΦΟΥΚΟ
Οι μη κανονικοί
(Εστία)
Το τέρας, ο ασυμμόρφωτος νέος, το αυνανιζόμενο παιδί είναι οι «μη κανονικοί», οι ανώμαλοι, οι επικίνδυνοι τύποι του 19ου αιώνα. Ενα ακόμη κείμενο του γάλλου φιλοσόφου στη βάση της προβληματικής του για τη σχέση της επιστημονικής γνώσης με την εξουσία, που αξιοποιεί υλικό από ιατρικές και νομικές πηγές.
38 | ΓΙΟΥΡΓΚΕΝ ΧΑΜΠΕΡΜΑΣ - ΠΑΠΑΣ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΣ ΙΣΤ΄
Διάλογος για την Ευρώπη: Τα θεμέλιά της στο παρόν και στο μέλλον
(Εστία)
Δύο κορυφαίες προσωπικότητες της εποχής μας αναζητούν τα θεμέλια της Ευρώπης. Εκπροσωπώντας τη φιλοσοφία ο πρώτος και τη θρησκεία ο δεύτερος ανιχνεύουν τη δυνατότητα συνύπαρξής τους σε ένα κοινό πεδίο όπου ο λόγος και η πίστη συνδυάζονται.
39 | ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ ΦΟΡΤΖΙΟΝΕ
Η Μαφία στις πέντε ηπείρους- Πώς η Ντρέγκετα,η Κόζα Νόστρα και η Καμόρα κατέκτησαν τον κόσμο
(Μεταίχμιο)
Η μεγαλύτερη εξαγωγή της Ιταλίας είναι η Μαφία της, υποστηρίζει ο ιταλός πρώην βουλευτής και πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής κατά της Μαφίας. Παρακλάδια της καταγράφονται σε όλον τον κόσμο, ακόμη και στην Ελλάδα, όπου εντοπίζεται μια φαμίλια εγκατεστημένη στη Σαντορίνη.
40 | ΠΙΤΕΡ ΜΠΕΡΚ
Πολιτισμικός υβριδισμός
(Μεταίχμιο)
Η παγκοσμιοποίηση έφερε μια ανάμειξη ή «υβριδοποίηση» των πολιτισμών, την οποία άλλοι επικροτούν και άλλοι καταδικάζουν. Πέρα από τις αξιολογήσεις, το βιβλίο εστιάζει στις διαδικασίες συνάντησης, ανταλλαγής, συγχώνευσης και στους τρόπους με τους οποίους τις αντιλαμβανόμαστε, που ενδιαφέρουν όλο και περισσότερο τους ιστορικούς επιστήμονες.
Διαβάστε περισσότερα:http://www.tovima.gr