Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

η Αγγελική Φλώρου στο vivliolatreia

γράφει η Κατερίνα Κάιρα
Γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά μεγάλωσε στο Λεοντάρι, ένα όμορφο χωριό στον κάμπο του νομού Καρδίτσας, απ’ όπου κατάγεται. Μεγαλώνοντας ανακάλυψε την αγάπη της για τα παραμύθια κι άρχισε να παίρνει μέρος σε κάθε σχολική παράσταση, γράφοντας παραμυθάκια και ποιήματα. Σπούδασε νοσηλευτική. Ζει στην Καρδίτσα και είναι μητέρα δύο υπέροχων παιδιών, της Ροδάνθης και του Φώτη. Στον ελεύθερο χρόνο της παίζει επιτραπέζια παιχνίδια με την κόρη της, πηγαίνει στον κινηματογράφο, γράφει και διαβάζει.
Η φοβία που είχε η Αγγέλα ως παιδί για τις σφήκες την ώθησε να γράψει αυτό το παραμύθι, θέλοντας να γλυκάνει στα αθώα μάτια των παιδιών αυτό το μικρό και παρεξηγημένο έντομο και να τους περάσει κάποια διδάγματα που θα τα βοηθήσουν στη ζωή τους!

Γιατί γράφεις παιδικά βιβλία;

Από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου,μικρούλα,λάτρευα τα παραμύθια..Παραμύθια για γοργόνες,δράκους πριγκίπισσες,αλεπουδίτσες,καλικάντζαρους...ό,τι παραμύθι υπήρχε! Έλα όμως που δεν είχα τη δυνατότητα να έχω όσα βιβλία θα ήθελα..Αποφάσισα λοιπόν,παιδί ακόμα,να γράψω τα δικά μου παραμύθια.Στο μυαλό μου φάνταζε σαν όνειρο...τα δικά μου παραμύθια!Σκαρφιζόμουνα που λες μικρές ιστοριούλες που τις λάτρεψα.Αυτή η λατρεία με οδήγησε μεγαλώνοντας να γράψω παιδικά βιβλία και να προσπαθήσω να τα παρουσιάσω σε παιδικές βιβλιοθήκες και σχολεία προωθώντας τη φιλαναγνωσία.

Τι διαβάζεις τώρα;


Αυτές τις μέρες διαβάζω το "Έστω μια φορά"(Πασχαλία Τραυλού-εκδ.Ψυχογιός) και μόλις το τελειώσω θα διαβάσω το"180 δευτερόλεπτα"(Ελίνα Καρόλου-εκδ.ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ).

Γράφεις νέο βιβλιο;

Έχω ήδη έτοιμο ένα νέο παραμύθι και γράφω ακόμα ένα που απευθύνεται σε πιο μεγάλα παιδιά αλλά και σε ενήλικες που κρύβουν ένα παιδί μέσα τους!

Ποια σχεση σου με τις σφήγκες πλέον;

Εάν δεν είχα καλές σχέσεις με τις σφήκες,δε θα επέλεγα μία σφήκα ως ηρωίδα του παραμυθιού μου.Βέβαια,δεν ήταν πάντα έτσι...μικρή είχα φοβία με αυτά τα ζουζούνια! Βλέπεις,μεγαλώνοντας στο χωριό με έχουν τσιμπήσει κάποιες φορές, αλλά κι εγώ τις προκαλούσα(π.χ. τις κατάβρεχα με το νεροπίστολο). Κανένα έντομο δεν τσιμπάει αν δεν αισθανθεί ότι απειλείται. Η ουσία είναι πως η "Κέλη η μικρή σφήκα" έχει ως κύριο θέμα τη διαφορετικότητα .Δε θέλησα λοιπόν να επιλέξω ως κεντρικό ήρωα ένα ακόμα χαριτωμένο αρκουδάκι ή σκυλάκι που τα συναντάμε στα περισσότερα παραμύθια,αλλά θέλησα να κάνω αισθητή τη σημασία της διαφορετικότητας με ένα διαφορετικό ήρωα περνώντας τα μηνύματά μου στους μικρούς αναγνώστες. Τους βοηθώ παράλληλα να αποβάλλουν το φόβο τους για τις σφήκες.Δεν έχει αλλάξει λοιπόν η σχέση μου με τις σφήκες αφότου έγραψα το βιβλίο μου. Άλλαξε απ'τη στιγμή που κατάλαβα πως αν δεν πειράξω τη σφηκούλα,εκείνη δε θα με τσιμπήσει!


Εχεις σκεφτεί να γράψεις μυθιστόρημα;


Με τα μυθιστορήματα διατηρώ μια σχέση βαθιάς αγάπης.Ταυτίζομαι με τους ήρωές τους και συμπάσχω μαζί τους.Το μυθιστόρημα όμως δεν είναι μόνο φαντασία.Απαιτεί άφθονο χρόνο.Χρειάζεται αρκετός ελεύθερος χρόνος και προσωπικός χώρος ώσπου να ολοκληρωθεί και πολλές φορές απαιτείται έρευνα (ανάλογα με το θέμα του,τον τόπο και τον χρόνο που εξελίσσεται). Μέχρι στιγμής,για μένα, αυτό είναι αδύνατον..ίσως αργότερα..πάντως δεν είναι κάτι που αποκλείω.

(Σε ευχαριστώ θερμά και εύχομαι οι παιδικοί ήρωες σου να κρατούν καλή παρέα σε πολλά παιδάκια.)

πληροφόριες για το βιβλίοhttp://www.ekdoseistetragono.gr/childrensbooks.php?id=49

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση