Δημοσιεύθηκε στο PUBLISHERS WEEKLY 08/06/2009 και σας το μεταφέρω αυτούσιο! Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, δοσμένο με χιούμορ, χωρίς να χάνει τίποτα από τις αλήθειες (πικρές) που εμπεριέχει.
Ένας βιβλιοπώλης δίνει 10 χρυσούς κανόνες για να μείνεις
στην καλή πλευρά του βιβλιοπωλείου
1. Αν το βιβλίο σου πρόκειται να εκδοθεί από έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο, μπορείς να περάσεις και να συστηθείς στα κοντινά σου βιβλιοπωλεία Θα φανούμε κακοί και οι δύο όταν θα κυκλοφορήσει το βιβλίο και δεν θα έχουμε ακούσει ούτε για εκείνο ούτε για εσένα! Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να περάσεις και να πεις ένα γεια. Είμαστε φιλικοί. Επίσης: ποτέ μην κάνεις παρατήρηση αν δεν υπάρχει το βιβλίο σου. Οι βιβλιοπώλες, όπως και οι ελέφαντες, δεν ξεχνούν ποτέ.
2. Μην τηλεφωνείς ή περνάς περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα για να μάθεις πώς πηγαίνει το βιβλίο. Ο ενθουσιασμός σου θα γίνει εκνευριστικός αν επιμένεις να ενοχλείς κάθε μία ώρα. Αν χρειαστούμε αντίτυπα του βιβλίου σου, θα τα παραγγείλουμε Και αν σε αναγνωρίζουμε στο τηλέφωνο από τη φωνή, δεν είναι γιατί έχουμε γίνει φίλοι, αλλά γιατί έχεις γίνει κολλιτσίδα.
3. Μην μας ζητάς να προτείνουμε το βιβλίο σου σε λέσχες ανάγνωσης. Το να θέλεις να εκβιάσουμε την πώληση του βιβλίου σου είναι σαν να εκβιάζεις κομπλιμέντο… είναι περίεργο!
4. Μην μετακινείς το βιβλίο σου κάθε φορά που έρχεσαι στο βιβλιοπωλείο Είναι δική μας δουλειά να το κάνουμε αυτό. Και μην κοροϊδεύεις τον εαυτό σου: το να τοποθετήσεις το βιβλίο σου στον πάγκο των ευπωλήτων δεν σημαίνει ότι είναι ή θα γίνει ευπώλητο.
5. Μην ζητάς πληροφορίες για τους ευπώλητους συγγραφείς. Ναι ,κάποιοι μένουν στην περιοχή. Ναι, μερικές φορές έχουμε τα νούμερα των τηλεφώνων τους και τα e-mails τους. Όχι, δεν θα σε φέρουμε σε επαφή με κάποιους για να τους στείλεις το βιβλίο σου. Και όχι, δεν θα σας συστήσουμε αν κάποια φορά βρεθείτε ταυτόχρονα στο βιβλιοπωλείο
6. Μην επιμένεις να ρωτάς το προσωπικό του βιβλιοπωλείου αν έχει διαβάσει το βιβλίο σου. Είναι σαν να τρως χυλόπιτα ζητώντας ραντεβού, μόνο που γίνεται μπροστά σε κόσμο και σε εβδομαδιαία βάση. Και μπορείς να είσαι σίγουρος ότι αν το διαβάσαμε και το αγαπήσαμε θα είσαι ο πρώτος που θα το μάθεις.
7. Όταν βρίσκεσαι στο βιβλιοπωλείο μην προσπαθείς να πείσεις τους πελάτες να αγοράσουν το βιβλίο σου. Αν ακούσεις κάποιον να μας ζητάει ένα μυθιστόρημα μυστηρίου μην τρέξεις να προτείνεις το δικό σου βιβλίο. Και αν ακόμη ήταν μυστηρίου –που δεν είναι, δεν είναι σωστή η συμπεριφορά σου.
8. Στείλε κόσμο να αγοράσει το βιβλίο σου. Ένας μεγάλος αριθμός συγγραφέων μάς έχει πείσει να τοποθετήσουμε τα βιβλία τους και δεν έχουμε πουλήσει ούτε ένα αντίτυπο. Σε υποστηρίζουμε, πρέπει να μας υποστηρίξεις
9. Μην στέλνεις τη μαμά σου, τον/την φίλη σου, τη baby sitter να μας κατασκοπεύσει Δεν θα τοποθετήσουμε το βιβλίο σου δίπλα στο ταμείο, στη βιτρίνα ή στα ευπώλητα επειδή θα μας το πουν. Και κυρίως μην στείλεις τη μαμά σου να μας υποδείξει τρόπους βελτίωσης της τοποθέτησης και προώθησης: η μαμά σου δεν διευθύνει το βιβλιοπωλείο
10. Παρακαλώ να σέβεσαι τα όρια μας. Μην μας ρωτάς για το βιβλίο σου όταν μας βλέπεις στην τράπεζα, όταν είμαστε σε ραντεβού ή όταν αγοράζουμε φάρμακα. Μια τέτοια συμπεριφορά θα σημάνει τη μεταφορά του βιβλίου σου στα πιο απόκρυφα και σκοτεινά μέρη του βιβλιοπωλείου και θα δεν θα εμφανιστεί ποτέ ξανά στο φως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου