Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Στο τελευταίο μου βιβλίο...

Το προτελευταίο σκαλοπάτι
Σαρή Ζωρζ
εκδ Πατάκης

"Δεν κουραζόμουν γράφοντας τα βιβλία μου. Τους είχα πάντα όλους γύρω μου, ανθρώπους αληθινούς, ζωντανούς ακόμα κι όταν είχανε πια πεθάνει. Έτσι ήταν κι η μητέρα μου - νεκρή από χρόνια, όμως ολοζώντανη όταν έγραφα το πρώτο μου βιβλίο, και το άλλο, και το άλλο... Κι έτσι ολοζώντανη έμεινε στη μνήμη μου η τρέλα της, που πολύ αργότερα μάθαμε ότι δεν ήταν τρέλα αλλά μια νόσος γνωστή σήμερα στον καθένα - αλτσχάιμερ.

Στο τελευταίο μου βιβλίο, αισθάνθηκα την ανάγκη να χαρίσω στην Έμμα τη ζωή που δεν είχε, το τέλος μιας δυναμικής γυναίκας, ικανής να ξεπεράσει τον πόνο και να σταθεί στα πόδια της αυτάρκης κι αξιοπρεπής".

Ζ.Σ.


Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009
Ολα για τη μητέρα της

Το νέο μυθιστόρημα «Το προτελευταίο σκαλοπάτι» («Πατάκης») της Ζωρζ Σαρή είναι ένας φόρος τιμής στη μητέρα της.

Ολοι οι ήρωες και οι ηρωίδες των προηγούμενων βιβλίων της περνούν από αυτό και περιστρέφονται γύρω από το κεντρικό πρόσωπο της Εμμας. Κι αυτή αφηγείται τη δική της ιστορία, που πέρασε από τα σαράντα κύματα του νεοελληνικού βίου. Σημειώνει η συγγραφέας: «Δεν κουραζόμουν γράφοντας τα βιβλία μου. Τους είχα πάντα όλους γύρω μου, ανθρώπους αληθινούς, ζωντανούς ακόμα κι όταν είχανε πεθάνει. Ετσι ήταν η μητέρα μου -νεκρή από χρόνια, όμως ολοζώντανη όταν έγραφα το πρώτο μου βιβλίο, και το άλλο, και το άλλο... Αισθάνθηκα την ανάγκη να χαρίσω στην Εμμα τη ζωή που δεν είχε, το τέλος μιας δυναμικής γυναίκας, ικανής να ξεπεράσει τον πόνο και να σταθεί στα πόδια της αυτάρκης κι αξιοπρεπής».
Β.Κ.Κ.

1 σχόλιο:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση